Sep 02

voldtekt av 8 årig gutt

66 kommentarer 2010 kl. 07:50 skrevet av maiahi

Hva syns dere om den saken da? 8 årig gutt voldtatt i Bærum, flere barn antastet, mest sannsynlig samme gjerningsmann mener politiet.

 

Hadde en mann gjort noe sånt med et av mine barn, burde han hååpe at politiet fikk tak i ham før meg, for , om jeg fikk tak i ham, skulle jeg brukt ostehøvel på utstyret hans, til det var borte..................

Kommentarer:

  1. MissPinky MissPinky 07:55 02/09/10
    helt utenkelig og forferdelig at sånt skjer, fatter ikke at mennesker ikke ser hvordan de skader... Det som gjør det ekstra ille er at overgripreren, i sin egen barndom, sannsynligvis har blitt utsatt selv...
  2. Fruppa Fruppa 07:58 02/09/10
    Du skriver, hva syns dere om den saken da ? Helt seriøst .. hva slags svar forventer du ?
  3. maiahi maiahi 08:00 02/09/10
    Så sant som det er sagt MissPinky, Om denne personen selv ble missbrukt som barn, har vedkommende ihvertfall ikke fått den hjelpen han/hun trenger for å bearbeide sine opplevelser. og da har vi enda et bevis på feilslått psykiatri i helseNorge
  4. maiahi maiahi 08:01 02/09/10
    Fruppa : Jeg venter ærlige svar, og å skape en diskusjon
  5. Fruppa Fruppa 08:06 02/09/10
    Et ærlig svar ?????? Tror du det er så mange i norges land, verden forøvrig som synes dette er en ok handling ?
    Det er en vondt, grusom og ikke minst totalt ødleggende handling og det er vel ikke så mye mer å si om den saken.

    Men bare for å korrigere så er vel Skøyen fortsatt i Oslo og politiet har vel uttalt at det mest sannsynlig ikke er samme gjerningsmann som i disse befølelsesakene ,for i denne voldtektsaken er det jo en ung gutt som har utført handlingen. Ikke at dette egentlig er av betydning, men.
  6. Wildcat 08:14 02/09/10
    Hva syns dere om den saken da?
    det sier seg vel selv hva slags svar man får stort sett vel??!
    Ingen ved sine fulle 5 berømmer en slik handling!

    Hadde noe slikt skjedd ett av mine barn, ville den som hadde gjort det
    angret den dagen han/hun var satt til denne jord!

  7. Silfen Silfen 08:16 02/09/10
    Vanvittig oppegående å si at man ville tatt loven i egne hender og begått en kriminell handling. Er det noe jeg syns er patetisk, så er det nettopp slike utsagn. Det viser en så liten gjennomtenkthet og konsiderasjon for nettopp sitt eget barn, at jeg får flass.
  8. Wildcat 08:20 02/09/10
    Flass i vei!
  9. Silfen Silfen 08:26 02/09/10
    Ja, jeg gjør det. For hva er tanken bak at man ønsker å være like ille som den andre personen? At man ønsker å legge seg til for et lengre fengselsopphold når man burde være tilstede for sitt barn og pleie det tilbake til et godt liv? Og iallfall når man er alene, hva er det som tilsier at man ønsker å institusjonalisere sitt barn for å få hevn?
  10. Mona44 Mona44 08:33 02/09/10
    Om en person er utsatt for overgrep i ung alder kan forklare handlingen, men ikke unnskylde den. Hevntanker er vel naturlig å få om ens unger blir utsatt for en så grusom handling, men det er vel ikke så ofte slikt forekommer. Vil tro de fleste vil være der for barnet sitt og ha fokus på å hjelpe barnet igjennom dette traume og ikke for å "ta" gjerningsmann. Uansett er et slikt overgrep mot barn så forferdelig at det ikke kan beskrives med ord etter min meining.
  11. Silfen Silfen 08:36 02/09/10
    Klart hevntanker er naturlige. Men å ytre slike vitner om et lavt intellekt.
  12. Mona44 Mona44 08:50 02/09/10
    Det har vel mer med lav impulskontroll enn med lav inteligens. I allefall om en står ansikt til ansikt med gjerningsmannen, ikke sikkert alle klarer å tenke konsekvens om det svartner for en, men det er ikke dermed sagt at det er greit å hevne seg på gjerningsmannen.
  13. maiahi maiahi 09:06 02/09/10
    Selvfølgelig vil det viktigste være å være der for barnet, og ikke hevnen. Er for feig til å gjøre noe sånt uansett, men det var kanskje et forsøk på å uttrykke følelsene som dukker opp hver gang jeg hører noe sånt. Og, kanskje jeg ville angrepet en sånn person om jeg fikk sjangsen, for ja, voldtekt og/eller lignende misshandling av barn er bare lavmål. Det, og dyremisshandling er det værste jeg vet, og det er en grunn til at disse gjerningsmennene ofte ikke blir satt sammen med andre forbrytere i fengslene.
  14. Bloggsynser 09:10 02/09/10
    Får grøssninger langt nedover ryggen...
  15. Silfen Silfen 09:35 02/09/10
    Lav impulskontroll henger ofte sammen med lav intelligens.
  16. Mona44 Mona44 09:51 02/09/10
    Ja det kan henge sammen, men ikke nødvenigvis. Uansett så ser jeg poenget ditt. Jeg er ikke uenig i det, men tenker det er litt mer nyansert.
  17. maiahi maiahi 11:02 02/09/10
    Men hvordan kan systemet forbedres, sånn at tidligere ofre kan bli plukket opp (tørre å ta kontakt med hjelpeapparatet)? For det er kanskje eneste måten vi kan forhindre at disse menneskene begår denne form for forbrytelse når de selv blir seksuelt modne, eller?
  18. kaninen 11:27 02/09/10
    Unders stadig over hvordan disse oevrgriperne kan gjøre det de gjør. Henvises jo til at fleste parten er selv blitt utsatt for det som barn. Da burde de jo være de som vet best?
    Desverre kan nok ikke systemet forbedres slik an man kan hente inn alle potensielle, det er for mange faktorer inne i bildet. Men psykiatrien kan gjøre en del og ett rettsystem som gjør slike handliger straffbare kan bidra i positiv retning.
  19. Mona44 Mona44 11:43 02/09/10
    Det er opprettet og det åpnes stadig nye sentre rundt i Norge, som skal ivareta barn som har vært utsatt for overgrep. De har flere ansatte som har stor kompetanse til ivareta disse barna. Det jobbes også med et større tverretatlig samarbeid mellom barneverntjenesten, politi og psykiatri for å ivareta barna og for å forebygge evt. senskader.
  20. maiahi maiahi 13:13 02/09/10
    Selvfølgelig vet overgriperen hvor jævlig det føles, problemet er at de har ikke lært noen annen form for seksuell oppførsel. Det er dette de selv ble fortalt at var normalt, at det fikk dem selv til å føle at noe var galt da de var ofre har de glemt. Det måtte de gjøre for å overleve.

    Vi skal ikke så veldig mange år bakover i tid, før det var tabu å snakke om sånne ting, og har man fått prentet inn at overgriper ikke gjør noe galt, og kanskje har blitt foret med trusler av diverse slag, blir det vanskelig å si noe om hva man opplever, og jo lengre man venter, jo vanskeligere kan det bli.

    Vet ikke helt hvor man skal legge skylden for at disse kjønnsmodne meneskene ikke har blitt plukket opp av systemet, barnehageansatte, skole, venner, familie, fastlege. Disse kan jo ikke melde alle til diverse kontorer, og psykiatrien kommer jo først inn i bildet når en eller annen har sagt/gjort noe.

    Så hvordan kan vi beskytte barna våre????????????
  21. Bloggsynser 13:25 02/09/10
    Jeg tror faktisk ikke at man beskytte barna noe mer enn hva de fleste foreldre faktisk gjør per idag, men man kan opplyse og lære barn hvilke situasjoner man skal varsle en kjent voksen om at skjer.

    Du kan dessverre ikke beskytte barnet ditt mot alle farer i verden, men man må være der i etterkant hvis det skulle skje noe i lang tid.
  22. maiahi maiahi 13:28 02/09/10
    Du har helt rett Bloggsynser, vi kan ikke pakke ungene inn i bomull, eller holde øye med dem hvert sekund på dagen. Men å ta den praten med dem kan gjøre stor forskjell
  23. Bloggsynser 13:36 02/09/10
    Det jeg synes er så tris er at det ofte er en større påkjenning å gå igjennom veien i etterkant enn selve overgrepet. Veien fra anmeldelse til endelig dom er knallhard. Det stilles spørsmål ved handlingene som har skjedd, man blir stilt til veggs med egen oppfatning, skyld ift gjerningsmann etc. Hadde denne veien vært enklere tror jeg vi hadde sluppet mange saker der offer blir overgriper i voksen alder.

  24. maiahi maiahi 13:45 02/09/10
    Det har du også rett i Bloggsynser, men de som gjør det, og når igjennom får en ekstra bonus i rehabiliteringsperioden når overgriper må ta sin straff. Livet i denne perioden blir lettere når de blir trygge på at overgriper ikke kan gjøre dem mer vondt, da blir det lettere å bearbeide følelsene.
  25. Bloggsynser 14:04 02/09/10
    Jeg ser hva du skriver/sier - men; når alle situasjoner som har med seksuell nærhet og omgang minner om noe traumatisk og galt vil man ikke kunne gi slipp på at det hele er over. Man vil gjenoppleve minnene og sanseapperatet i disse situasjoene lenge etter at overgrepet faktisk skjedde. Det er kjempeutfordringer forbundet med å jobbe seg gjennom slike ting - nettopp også fordi det er såpass lenge til dette barnet skal oppleve et normalt seksualliv.

    Det er rett og slett vanskelig og tidkrevende.
  26. Vanilje 14:27 02/09/10
    Mange overgripere innbiller seg at de er gode med ofrene sine. Og mange offre sliter veldig nettopp fordi det faktisk kunne føles godt i all elendigheten. Den enorme skamfølelsen kommer ofte fra det, blandt annet.

    Mona: Mulig de åpner nye behandlingssteder og får et bedre sammarbeid osv. men de har i alle fall milelangt igjen, for å ivareta offre for seksuelle overgrip. Det samme gjelder folk som har behov for psykiatri. Alt for dårlig tilbud, slik det er i dag. Og mange lider stort under akkurat det.
  27. MissPinky MissPinky 15:37 02/09/10
    ...så var den mindreårige overgriperen fakket og tatt hånd om av barnevernet, arme sjel...
  28. Silfen Silfen 15:38 02/09/10
    La oss lynsje'n, dere!
  29. MissPinky MissPinky 15:39 02/09/10
    og fiskedaske silfen herfra til nordkapp!
  30. Silfen Silfen 15:41 02/09/10
    Ja, vold er i tråd med temaet her i dag. :purr:
  31. MissPinky MissPinky 15:42 02/09/10
    kjeften på deg, kattejævel, ellers dasker jeg deg med en råtten slimål!
  32. Silfen Silfen 15:44 02/09/10
    De slimålene er sikkert så glatte at du ikke klarer holde grepet. Bedre å daske med noe annet. En gjedde, for eksempel. De svir så deilig over ræva.
  33. MissPinky MissPinky 16:01 02/09/10
    nei men da stapper jeg slimålen ned i kjeften på deg... *nyter stillheten*
  34. Silfen Silfen 16:17 02/09/10
    Det er et nydelig måltid, Pinky. Du vet vel at slimålen er en delikatesse.
  35. maiahi maiahi 17:22 02/09/10
    Om de har fått tak i den gutten, håper jeg de ikke lipper tak i ham, eller foreldrene før han har fått skikkelig hjelp.

    Bloggsynser : det er stor forskjell følelsesmessig på å være offer for overgrep og å være overgriper. De fleste føler ikke på smertene fra egne erfaringer som offer når de forgriper seg på andre, mange ganger skjønner de ikke at det de gjør er galt, det er som Vanilje sier, de tror de er gode mot vedkommende
  36. OleBullen 18:23 02/09/10
    Mindreårig gutt som voldtok 8 åringen...

    han var ikke etnisk norsk... sjokket???

    NOPE!
  37. Monterey67 Monterey67 21:09 02/09/10
    Har noen tenkt på hvorfor det har blitt så mye av det,i de siste årene og
    kriminaliteten generellt?
    Oslo er jo ikke til å kjenne igjen,og folk bare godtar.
  38. MissPinky MissPinky 21:10 02/09/10
    overgrep mot barn er ikke en nyoppfinnelse akkurat...
  39. erling155 21:21 02/09/10
    overgrep er ikke noe nytt, det er bare mer offentlig nå en før da det ble dysset ned. se på den katolske kirke, etc.
  40. OleBullen 23:02 02/09/10
    muslimer... say no more ...
  41. erling155 23:06 02/09/10
    er ikke så mange muslimer i den katolske kirke
  42. Tine 23:11 02/09/10
    Det er da mange nordmenn som også er overgripere OleBullen.
  43. Libben Libben 23:19 02/09/10
    Blir mer korrekt å påpeke at kristne kan være overgripere de og.
  44. erling155 23:23 02/09/10
    Det skjer dessverre i alle samfunnslag og i alle religioner.
  45. OleBullen 23:37 02/09/10
    dere er så kvalmende politisk korrekte at det er til å spy av ... overgriperen mot han på 8 var muslim!
  46. OleBullen 23:47 02/09/10
    muslimene stod for alle overfallsvoldtektene i 2009 i Oslo.. blir spennende å se hvor mange det var i 2010.. sånn går det når man importerer dritt til landet .. analfabeter og mennesker uten evne til å klare seg sjøl men må på sosialen hele tiden
  47. MissPinky MissPinky 23:56 02/09/10
    *leter etter rasisme-klage-knappen*
  48. OleBullen 00:09 03/09/10
    patetiske sosialist kjerring som ikke tåler å høre sannheten om innvandringen... raskt oppe med rasismekortet og stakkars muslimer.. sånne som deg er godtroende fjols som nok går rundt i palestinasjal og danser magedans for du skal vise hvor glad du er i dem

    til å spy av
  49. OleBullen 00:09 03/09/10
    patetiske sosialist kjerring som ikke tåler å høre sannheten om innvandringen... raskt oppe med rasismekortet og stakkars muslimer.. sånne som deg er godtroende fjols som nok går rundt i palestinasjal og danser magedans for du skal vise hvor glad du er i dem

    til å spy av
  50. Libben Libben 00:26 03/09/10
    Pinky: danser du magedans? Ehm.. altså... (sikler) :-p
  51. MissPinky MissPinky 00:29 03/09/10
    ja, men bare for muslimske innvandrere. ;o)
  52. Libben Libben 00:37 03/09/10
    Vent noen år så skal jeg utvandre, konvertere, innvandre og finne deg. Men da forventer jeg en magedans altså :oD
  53. MissPinky MissPinky 00:39 03/09/10
    det hadde holdt med selvbruningskrem og turban asså, men greit... *pakker bort de syv palestinaslørene*
  54. Libben Libben 00:54 03/09/10
    Kunne sagt det FØR jeg dro til nordre Afghanistan og ble med i denne bevæpnede muslimske speidertroppen. Kaller seg Tali-et-eller-annet. Sinte små fyrer som kun leser en bok... Hjelper til med veiarbeid gjør vi og. Gravd i flere veigrøfter allerede. :-p
  55. OleBullen 01:23 03/09/10
    Du må være dum i hodet libben.
    Det er disse menneskene du spytter på i dine tafatte "morsomheter" her inne...

    Ni norske soldater har mistet livet i norsk tjeneste i Afghanistan.

    27. juni 2010: Andreas Eldjarn (21), Simen Tokle (24), Christian Lian (31) og Trond Bolle (41) blir alle drept av en bombe i veikanten i al-Mar i Faryab-provinsen.

    25. januar 2010: Claes Joachim Olsson (22) blir drept da kjøretøyet han sitter i kjører på en veibombe i Ghowrmach-distriktet.

    17. april 2009: Trond Petter Kolset (30) fra Steinkjer blir drept av en selvmordsbomber vest for Mazar-i-Sharif i Badghis-provinsen.

    8. november 2007: Kristoffer Sørli Jørgensen (22) blir drept av en veibombe nord for Maimana i Faryab-provinsen.

    23. juli 2007: Tor Arne Lau-Henriksen (33) blir skutt og drept i et angrep i Lowgar-provinsen sør for Kabul.

    23. mai 2004: Tommy Rødningsby (29) blir drept under et rakettangrep mot en bilkolonne i Kabul.

    http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7187672




    jeg forakter sånne som deg og misspinky !
  56. maiahi maiahi 07:52 03/09/10
    Mener bestemt at denne bloggen handlet om voldtekt av barn jeg, ikke rasisme.


    Og magedans lærte jeg av kristne i Tyrkia, ikke muslimer
  57. MissPinky MissPinky 08:33 03/09/10
    feel free til å slette mine off-topic bidrag, ikke rette bloggen å spore av i... *flau*
  58. erling155 08:53 03/09/10
    Det blir totalt feil når du Ole Bullen "hedrer" falne norske soldater som har falt i fredsbevarende styrker. Da alle dine holninger ellers er krig, krig, krig.

    Meningene dine sammenfaller med miitante muslimer. Med andre fortegn.
  59. Johanna 13:33 03/09/10
    Strengere straff for voldtekt !!! Idag er overgriperen ute og fri etter bare et par år...

    Få mennesker blir ''bedre'' av å sitte i fengsel, men så lenge overgriperen sitter inne er det i alle fall mindre muligheter for å begå nye overgrep

    Behandling er det riktige for overgripere, men systemet må oppgraderes... I fölge et nettsted, så er det veldig lav oppklaringsprosent og få dommfellelser for voldtekter i Norge... Det sier seg selv, at det er mye som er ugjort i forhold til hjelpeapp. ''hjelp til selvhjelp'' ovenfor overgripere, slik at de klarer å holde sine fingrer i styr


  60. maiahi maiahi 14:18 03/09/10
    Det var ikke sånnment MissPinky, ville bare ha dere inn på riktig spor igjen.

    Det er helt klart at de fleste hjelpesystemer i Norge fungerer dårlig, og jeg har få ideer til hvordan de kan bli bedre, men en ide er kanskje lengre åpningstider, lettere tilgjengelighet, og at flere innen samme organisasjon har kjennskap til hver enkelt sak.

    For når man trengere å ta kontakt etter stengetid, og eller kontaktperson ikke er tilstede blir man overlatt til seg selv og følelsene sine. Det kan fort gå galt.

  61. OleBullen 15:38 03/09/10
    erling ... du er møkk dum.. så enkelt kan det sies
  62. erling155 16:37 03/09/10
    Ser du stiller diagnoser Olebyllen,og bruker oret dum. Dette ordet blir i hovedsak i dag
    brukt i barnehager der dum og dumming er daglig tale. Barn på det alderstrinnet syns også det er gøy og bruke ord som barsj, tiss møkk etc.

    Utifra dette så kan en vel stille din mentale alder. Men den har vel de som er på frodig visst om i lang tid.

    kjøp deg en pose smågodt til helgen du Olebullen. Og kos deg
  63. Silfen Silfen 17:13 03/09/10
    Du tilbringer ikke mye tid i barnehager, Erling, om du tror slike ord er i daglig tale blant barn.

    Barsj er forresten ikke et ord som eksisterer.
  64. maiahi maiahi 18:00 03/09/10
    Det virker som om denne debatten er over for denne gang, noen har tydeligvis vanskelig for å holde seg på sporet. Takker for gode tankevekkere, og innspill.
  65. maiahi maiahi 18:00 03/09/10
    Det virker som om denne debatten er over for denne gang, noen har tydeligvis vanskelig for å holde seg på sporet. Takker for gode tankevekkere, og innspill.
  66. Kablammo Kablammo 02:10 14/02/11
    Muslimer stod for _alle_ voldtektene i fjor? Seriøst? Det er derfor det ikke går an å ta rasister seriøst. Rasister stod for alle idiotiske utsagn i 2009, blir spennende å se statestikken for 2010.
Skriv en kommentar:

Du må være logget inn for å skrive en kommentar.

Hopp over seksjon - Til hovedinnhold - Topp

BBW Norge © 2005 - 2011

Topp