Feb 01

Fjerne galleblæren?

183 kommentarer 2012 kl. 22:11 skrevet av Silfen

Noen av dere som er kvitt denne lille saken? Siden vi er en bunch med fatties her, så regner jeg med at kanskje det er flere enn meg som har et heller anstrengt forhold til denne.

Kikhullsop? Spinal eller full narkose? Ut og inn på samme dag? Komplikasjoner i etterkant? 

 

I dag fikk jeg sprøyte i skinka etter at jeg hadde dobbelt anfall. Man føler seg smart; komme på legevakten sammenkrøket i smerter. To minutter før legen kommer inn så går det over. Sitter og venter på å få tatt en prat med legen lell, får resept på drugs og går. For å komme tilbake med nytt og jævligere anfall tre minutter senere. Jessir, det ble noen banneord. FAEN, unnskyld med for at jeg banner, men helvete det er vondt. :knegg:

 

 

Her er min feite mage 5 dager etter operasjonen. Ikke rart jeg har vondt der. 

 

 

Nå da, kan jeg skryte over blåmerket mitt nå?  ;) Blåmerke, dag 8:

 

Permanent lenke

Kommentarer:

  1. 1Lady 22:30 01/02/12
    ååå helv....det er grusomt vondt..

    Nja, jeg har ikke min lenger. Mange år siden jeg ble kvitt den. Åpen opr...full narkose. Siden jeg ikke tåler så godt narkose, er det et lite helvete etterpå med kvalme etc..
    Det verste var vel å våkne med duodenalsonde som de aspirerte ut av...uff jeg blir uvel av bare tanken...

    Kikhullsoperasjon er vel det vanligste nå, og med tanke på samhandlingsreformen så skal det vel mye til om du får ligge mer enn 4 dager på sykehuset etterpå. Har ikke merka noe i etterkant...men man kan faktisk få gallestener senere i gallegangene så det anbefales jo å tenke på kostholdet. Jeg ble vel ikke akkurat sjokkert over at jeg fikk det rådet!
  2. Cosmopolitan 22:39 01/02/12
    Synes ikke det er lenge siden vi hørte om sist gang du hadde smerter pga denne blæren Silfen. Bli kvittn! Dette høres ikke godt ut.
  3. Silfen Silfen 22:57 01/02/12
    1Lady: Ja, det er et lite helvete. Jeg tror ikke det kan beskrives engang til mennesker som ikke har opplevd det. Har du hatt problemer i etterkant?

    Med kikhullsop. så regner jeg nå med at man ikke trenger være der noe særlig? 4 dager er overkill kanskje? Jeg har ikke tid til det anyway, hehe.

    Cosmo: Nei, det er vel kanskje ikke SÅ lenge siden, går litt i surr. Hadde et par små forrige uke. Det lader alltid opp med små. Så da vet jeg at det kommer. Det hjalp ikke det spøtt å ta voltaren hjemme heller, men i sprøyteform var jeg nesten smertefri på et kvarters tid.
  4. 1Lady 23:39 01/02/12
    Nei, har heldigvis ikke hatt problemer etterpå:)

  5. caramba 00:34 02/02/12
    Ble kvitt min i 2007. 5 dager på sykehuset FØR jeg ble operert. Ikke fikk jeg dra heller, pga "vandrende steiner" som bl.a. førte til betennelse i bukspyttkjertelen. Litt småvondt ja.

    Kikhulloperasjon. Som regel får du dra hjem samme dag, evt dagen etter. Har ikke har noen problemer etterpå. Men vondt i skuldrene et par dager etterpå, pga luft som blir blåst inn i kroppen under operasjonen. Ekkelt.

    Laget noe heksebrygg som tok vekk anfallene i nesten ett år, men da jeg fikk siste anfallet, så bar det jo rett på sykehus, så vet ikke om jeg kan anbefale den medisinen... Men greit å få hasteoperasjon, og bli ferdig med det.
  6. Darkangel 01:53 02/02/12
    Jeg tok min i 1991 tror jeg det var, har ikke hatt noe problem etterpå og kan stort sett spise hva jeg vil :) Det var en åpen operasjon og jeg lå vel på sykehuset ei lita uke.
  7. Silfen Silfen 12:01 02/02/12
    Jeg er ikke så keen på operasjon eller noe annet som innebærer narkose. Men når det gjelder gallesteinsanfall så er det sånn at jeg har mest lyst til å tigge meg til det NÅ. Jeg er veldig fan av lokalbedøvelse, men det skjer vel ikke, hehe.
  8. minni 16:39 02/02/12
    Datteren til en jeg kjenner fjernet sin for en måneds tid siden. Kikkhullsoperasjon og ute igjen samme dag. Bortsett fra at hun fikk en allergisk reaksjon på smertestillende har det gått helt uten komplikasjoner. Hun ble lagt i narkose under inngrepet.
    Gå for operasjon og lykke til!
  9. Huffsetuffsa 19:54 02/02/12
    Har ikke problemer med den hurra hehe
  10. Silfen Silfen 22:17 02/02/12
    Bare vent. Jenter har større sjans enn menn å få. Feite har større sjans en slanke. Og har man attpåtil født, så øker sjansen for hvert svangerskap.
  11. Blomst Blomst 07:26 03/02/12
    anfall er så jævlig vondt, trodde jeg var døden nær. Så når en jordmor forteller meg at en fødsel kjennes omtrent sånn ut, dro ikke jeg på sykehuset før det var tilnærmet så vondt. Da var hodet til ungen ute gitt! Jeg har fjernet min, har ikke angret ett sekund. Ingen komplikasjoner.
  12. Silfen Silfen 16:36 03/02/12
    En fødsel kan jo ikke sammenlignes. Mine er iallfall ikke halvparten så vonde. Jeg hadde født åtte på rappen fremfor ett gallesteinsanfall.
  13. Fruppa Fruppa 17:18 03/02/12
    Der bekreftet du noe jeg har lurt på Silfen, du er stein hakke gal m;O))
  14. Silfen Silfen 17:46 03/02/12
    Neida, jeg har bare veldig fine fødsler. ;)
  15. Piaff Piaff 19:46 03/02/12
    Fjernet heile skiten for 12 år siden. Hadde anfall i 1,5 uker og truet med å utføre operasjonen selv om de ikke fikk meg inn fort som f...! To uker senere; inn og ut samme dag, med luft-smerter i skuldrene men ellers lykkelig! Absolutt å anbefale!!!! Enig med deg, Silfen; Gladelig født en skokk med unger fremfor det smerte-helvete igjen!! :)
    Ikke hatt noen problemer i etterkant! :)
  16. Silfen Silfen 19:50 03/02/12
    Nå vet jeg ikke hvor store dere har vært når dere fjernet den, men om dere var ganske store, opplevdes det som vanskelig i forbindelse med narkosen?
  17. Piaff Piaff 19:56 03/02/12
    Jeg var ganske stor da også... Rett under 100 tenker jeg. Og har hatt narkose etter det også. Jeg har ikke noe problem med narkose, men det kan ta litt tid å komme seg om en røyker. Men, det er jo individuelt. Jeg tåler narkose godt, men alkohyler heller dårlig! :-p
  18. Silfen Silfen 20:49 03/02/12
    Jeg røyker ikke da, så det er jo greit, men jeg tviler på at de vil ha meg under kniven med de jernreservene jeg har, haha. Men jobber med den saken da.
  19. hyldeblomst hyldeblomst 22:02 03/02/12
    Inn om morgenen, ut etter å ha spist om ettermiddagen. Lå på stue sammen med 3 andre, en spydde og var kvalm etter nakose, en hadde ikke synlige problemer, en blødde litt og måtte ligge litt lengre. Fikk 10 dagers sykemelding, men var på jobb etter 5. Luftsmerter etter gassen de blåser inn under en kikkhull operasjon kan gåes bort. Tok kun smertestillende første dagen. Etter det merkte jeg kun stingene som selv forsvant.
    Hadde først et STORT anfall, spydde 6 timer i strekk, gjorde ikke vondt når jeg spydde, kun mellom jeg spydde, etter 1,5 år med tettere og tettere anfall , utredning og altså etter operasjon.
    OG ja de kan komme tilbake, i galegangene i leveren kan det dannes nye sten, men orket absolutt ikke å tenke på dette, her var det kun snakk om å MÅTTE operere. Har hørt at folk med mange små sten lettere danner nye, mens folk med større og evt en enkelt sten kanskje slipper unne med nye sten og anfall....... Idag tåler jeg ikke ost og ellers tungt fordøyelig mat...... men jeg dør ikke av å måtte unnvære pizza
  20. Silfen Silfen 22:47 03/02/12
    Jeg har vært på UL en gang og da hadde jeg masse steiner. Men jeg hadde anfall senere samme dag, så jeg regner med at en del forsvant.

    Legen som jeg var til på legevakten mente at det var soleklart at den skulle ut, men jeg får nå se hva fastlegen sier.
  21. hyldeblomst hyldeblomst 22:58 03/02/12
    UFFFFFFFFF....... godt det ikke er meg........
  22. Silfen Silfen 23:00 03/02/12
    Det verste, sånn bortsett fra selve anfallene, er å ikke vite når neste kommer. Det er faktisk litt stress. Bah! Sutre.
  23. hyldeblomst hyldeblomst 23:17 03/02/12
    hos meg så ble det sådan at drakk jeg et glass vann fikk jeg anfall....... synes du skal gå og få noe gjort..........
  24. Anne71 Anne71 23:38 03/02/12
    Fjern, fjern, fjern!!! Med hyppige og store anfall er sjansen for å få betennelse i galleblæra økt, og da blir den hasteoperert. Skjønner bekymringen rundt full narkose,- jeg er heller ingen fan av dèt... Spør kirurgen om alternativer for anestesi. Sjansen for komplikasjoner eller senskader er minimal og peanuts ift. anfallene du nå plages med. Du kommer til å merke at du har "fått juling" noen dager i etterkant, du blir tross alt blåst opp som en ballong... Får du problemer med gallegangene i fremtiden, kan disse blokkes ut eller man kan operere inn en stent. Uansett; lykke til! 8o))
  25. Silfen Silfen 00:55 04/02/12
    Jeg skjønner liksom at det er en slags unison enighet rundt fjerning her, hehe.

    Alternativer til anestesi ja, med mindre det kan utføres med lokalbedøvelse ... Jeg er jo mer panisk til spinal/epidural enn narkose, så det er jo greit, hehe.
  26. Anne71 Anne71 10:14 04/02/12
    Hvis du foretrekker narkose framfor spinalbedøvelse, er jo saken klar! Er det nerveskade du bekymrer deg for? Det er bare litt ubehagelig når de driver og roter rundt inni ryggmargen din, men slettes ikke vondt. Fordelen med spinal-varianten er jo at du er våken og klar og kan følge med på hva disse som har gått på doktorskolen holder på med... På den annen side kan det være greit å ikke vite for mye om akkurat dèt, heller.... He he.... 8o)))
  27. Silfen Silfen 10:57 04/02/12
    Jeg har hatt epidural før og ryggen var helt ødelagt etterpå. Jeg ble ikke informert om den muligheten før etterpå, tullinger. Jeg er dog ikke redd for å få den, den forrige ble satt på første forsøk og funket fint. Men jeg orker simpelthen ikke tanken på at ryggen skal være like fucka i et år som den var sist.
  28. Ainaaa Ainaaa 20:44 05/02/12
    Jeg forstår godt hvordan du har det. Det er ikke godt!

    Sleit med disse smertene og anfallene siden starten av mars i fjor. Var innlagt med akutte smerter 4 ganger, 6 ganger på legevakt og minst 10 besøk hos min fastlege. Da ingenting ble gjort, og jeg ikke kunne ha dette slik lenger, byttet jeg fastlegen og etter 1 liten 15 minutters time.. så var jeg sendt på sykehuset for en ORDENTLIG sjekk.. og innen jeg dro hjem igjen, så hadde jeg en operasjons dato. (Skal si det er forskjell på fastlegene altså)

    Jeg skal fortelle deg at du kommer aldri til å angre. Har du først gått med disse smertene en stund, så føler du deg som en ny person i etterkant. Tok kikkhull operasjon i November, og ikke angret siden. (Ringerike Sykehus)

    Jeg kom dagen før operasjonen for å ta prøver, veiing, møte med narkoselege etc.. Så opererte jeg med full narkose. Etter å ha ligget en stund på oppvåkningen, våknet jeg.. så gikk det vel 1 time.. så var jeg tilbake på rommet og jeg hoppet ut av sengen. (Men det er fordi ikke stølheten kom før dagen etterpå)

    Jeg ble til 17.00 neste kveld. Så var der fra 14 nov 09.00 - 16 nov 17.00.
    De sier at mange kan dra samme dag, men pga overvekt så er de som sliter med dette som regel over natten i tilfelle smerter eller komplikasjoner. Fordi å være overvektig er jo alltid en risikofaktor.

    Men jeg har aldri hatt noen komplikasjoner i ettertid. Ingen betennelse eller noen ting.
    Sårene var fine og grodde raskt. Eneste var at jeg var en tur på akutten natten etter jeg kom ut, pga store trykksmerter som påvirket pusten etter gassen som ble blåst inn under operasjon. Men det er en bagatell forhold til hvilke smerter jeg har gått dag ut og dag inn med siden mars.
    Du må selvfølgelig være innstilt på å være umenneskelig støl i magen etterpå noen dager, men dette går fort over. Men så fremt det er mulig, kom det fortest opp av sengen. hehe :)

    Håper det ga noen svar og synspunkter :o)
  29. Silfen Silfen 21:00 05/02/12
    Ja, takk for svar. Høres ut som du hadde det verre enn meg, men jeg skal iallfall diskutere dette med legen neste gang jeg skal til henne.
  30. Ainaaa Ainaaa 21:03 05/02/12
    Gjør det. :)
    Såper hun er minst like flink som min nye fastlege.
    Og jeg skal fortelle deg at jeg var kjempe redd.. gruet meg i 1 mnd, siden jeg ikke tokk operasjonen jeg fikk tilbud om som var dagen etter jeg var på sykehuset for sjekk. Men når dette var gjort, forstår jeg i ettertid ikke hvorfor jeg gruet meg. :)
  31. Silfen Silfen 21:40 05/02/12
    Jeg er ikke redd for operasjoner i seg selv. Jeg har sett på en del og det er ikke noe skummelt. Jeg er bare ikke fan av narkose. Liker å ha kontroll, hehe.
  32. caramba 22:13 05/02/12
    Tja, du kan jo ta den på gamlemåten, med en flaske sprit og en pinne mellom tenna ;o)
  33. Silfen Silfen 22:15 05/02/12
    Fristende, fristende ...
  34. caramba 22:15 05/02/12
    Evt prøve "oljekur"?
  35. Blomst Blomst 07:59 06/02/12
    Få'n vekk! Jeg føler så med deg.. Det er helvetes smerter! Jeg var på dagkirurgi, inn på morran ut på kvelden, lykkelig til sins.
  36. Silfen Silfen 13:34 06/02/12
    Inn på morran ut på kvelden, høres helt genialt ut.
  37. Silfen Silfen 17:52 28/02/12
    Et lite spørsmål til dere som har vært utredet for gallefaenskapen og evt. operert. Måtte dere gjennom slangeundersøkelse?

    Sitat:

    Ultralydundersøkelse er en enkel og god metode for å påvise gallesteiner i galleblæren. I den videre utredningen er det også aktuelt med såkalt ERCP, som er en spesialrøntgenundersøkelse med kontrastinnsprøyting i galleveiene. Til dette brukes et tarmskop som føres ned til tolvfingertarmen gjennom munnen.

    Hentet herfra: http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=report&id=1583&comment_id=5973&cpage=10


    Jeg kjenner at jeg får panikk bare ved tanken på å få en slange ned i halsen. Vil ikke! Skal forresten på ultralyd i april, så prosessen er i gang. :)
  38. Anne71 Anne71 18:11 28/02/12
    Bra at prosessen er i gang! Slange i halsen er ikke gøy...... Jeg opplevde det faktisk som et overgrep.... Men, dersom du får panikk bare ved tanken; Snakk med legen så dere sammen kan finne det som funker for deg! Valium og lokalbedøvelse kanskje?
  39. Wildcat 18:14 28/02/12
    Nei, du må ikke gjennom "slangeundersøkelse".
    Har vært på journalinntak i dag og det er blodprøver, samtale
    med sykepleier/legen og anestesi. Vanlig ultralyd holder.

    Skal fjerne min fredag den 9 mars. Er ikke sikkert jeg trenger
    å ligge over på sykehuset, kommer helt an på om en kommer seg
    på toalettet med en gang etterpå.De vil beholde en der til det er
    i gjenge igjen da det er en del som får litt problemer med det i etterkant.

  40. Silfen Silfen 18:18 28/02/12
    Anne; jeg hører de fleste får noe greier, men jeg kaster jo opp bare av nesesonde, med min velutviklede brekningsrefleks, hehe.

    Wild: 9. ja, det er jo ikke lenge til! Jeg regner med det er kikhull de bruker, har lest at de fleste er fort ute, men kan ha noe vondt i etterkant. Uansett er vel det noe som går fint.
  41. Wildcat 18:37 28/02/12
    Ja, det er kikhull. De åpner bare om det skulle være et eller annet
    underveis i opersjonen som tilsier at de må det for å få utført det
    skikkelig. Det skjer vist så og si aldri ble jeg fortalt.
    Litt smerter i etterkant er sikkert ikke i nærheten av smertene ved
    et anfall, så det er det minste problemet tenker nå jeg.

    Når en skal svelge den verømte slangen så får en sprøytet en slags
    bedøvelse bak i svelget. Er en av de som er veldig redd for det og
    brekker seg lett får en og noe beroligende.
  42. Anne71 Anne71 18:43 28/02/12
    What? Ingen "Deep Throat"? Nåja,- mye annet gøy man kan finne på! *humrer* 8o))
  43. Silfen Silfen 18:44 28/02/12
    Jeg vet nå ikke om jeg får operasjon engang, så jeg trenger ikke bekymre meg helt ennå, hehe.
  44. Silfen Silfen 18:45 28/02/12
    Nei, ingen deep throat. Ikke med mindre typen tenner på oppkast også. :p
  45. electra60 16:15 02/03/12
    Flere som sliter med gallen ser jeg. Uff stakkars deg :( Det er grusomt vondt. Jeg jobber på for å få de til å fjerne min galleblære samtidig som gbp. Har ikke hatt de værste anfallene enda, men har ikke så veldig lyst å vente til de kommer heller. Vondt nok som det er. Håper de bestemmer seg for å ta den. Og håper du får bli kvitt din du også så fort som mulig Silfen! Sånn kan man ikke gå.

    Ps: Tror ikke de tar slangeundersøkelse. Men om de gjør det, vit at det er unna på et blunk. Det er ikke til å legge skjul på at det er helt forjævlig!!!! Og det hjelper ikke det spøtt på brekningene med bedøvelse heller. Men det er som sagt heldigvis fort gjort. Du klarer det :)
  46. bareinnom 16:29 02/03/12
    Jeg har fjernet galleblæra, ble operert kl 10, ferdig kl 11 og våknet kl 12 på oppvåkningen. Halvtimen etterpå var jeg ute å røyka. Og fikk dra hjem like etterpå.
  47. Silfen Silfen 17:51 02/03/12
    Ja, det er vondt, Electra, men det verste er egentlig å aldri vite når de kommer. Det ligger og murrer konstant under høyre ribbeinsbue, uansett hva jeg spiser og når jeg er i aktivitet. Greit nok, selve anfallene har det ikke vært mange av, men jeg er stresset hele tiden i forhold til om de kommer eller ikke. Hadde jeg visst at jeg fikk type 3-4 anfall pr år så skulle jeg holdt ut, men det er jo definitivt ikke noe man kan gjette på eller ikke det her.
  48. electra60 18:18 02/03/12
    Det er akkurat den murringen jeg går og kjenner på, og den er ganske så konstant. Går jo bare og frykter et slikt grusomt anfall når som helst. Derfor håper jeg de bare fjerner den når de først er inne. Og den frykten for at et anfall kommer er nok enda verre for deg som har kjent det før og vet hva det innebærer.
  49. Silfen Silfen 18:48 02/03/12
    Får håpe de fjerner den når de først holder på der inne da. Med mindre det har noe å si for fordøyelsen slik at du kan få større problemer i etterkant, så burde det jo ikke ha noe å si.
  50. Libben 18:59 04/03/12
    Oldemora til ungene er kvitt galleblæren. Kjempeartig da hun fikk den fjernet i sin tid. Gammel kjerring som er godt satt i gamle vaner. Fikk vite hva hun ikke kunne spise. Hadde hummerfest med enorme mengder majones rett etter operasjonen...
  51. Silfen Silfen 17:02 16/04/12
    Nå er det snart min tur og. Om en ukes tid. Hjeeeelp!
  52. Anne71 Anne71 17:42 16/04/12
    Det var jo gode nyheter! Du kommer ikke til å savne den... Lykke til! 8o))
  53. Silfen Silfen 17:55 16/04/12
    Ikke vet jeg, jeg vet bare at jeg gruer meg noe inn i hampen.
  54. Libben 19:54 16/04/12
    Jeg hadde sittet og pustet inn i en papirpose ved det punktet du er nå Silfen...
  55. Silfen Silfen 19:59 16/04/12
    Hehe, jeg har ikke for vane å hyperventilere. :p
  56. Libben 20:00 16/04/12
    Ikke jeg heller, men sier noen til meg at jeg skal opereres, ta en blodprøve og lign... I'll huff, I'll puff and I'll faint like a little girl...
  57. Silfen Silfen 20:08 16/04/12
    Jeg forstår deg, virkelig. Jeg har vært der jeg og. Du skulle sett meg da jeg skulle lære å sette sprøyter. Foreleseren hadde ikke funnet frem utstyret engang før jeg lå kritthvit og gjennomvåt på gulvet og gjorde mitt beste for ikke å svime av. Men som med alt annet er det eksponering som skal til. Så to uker med svangerskapsforgiftning og stikking to ganger pr dag gjorde mye fint opp i all elendigheten.
  58. Anne71 Anne71 22:07 16/04/12
    Hmm... Det er veldig fristende å true med en trøsteklem, altså! He he... 8o))

    Anyway,- du må gjennom et nødvendig onde. Det er lov å grue seg, og jeg anbefaler deg å være ærlig på det når du snakker med legen. En viss risiko medfølger alle typer operasjoner, men det er jo et helt team som er på operasjonssalen. Fordelen med å være under narkose er jo at du ikke får med deg en skiiiit! Du slipper å lure på hva som skal stikkes hvor og hvem som styrer med hva. Fingers crossed! 8o))
  59. Silfen Silfen 22:40 16/04/12
    Jeg har, dessverre, eller kanskje det er bra, observert under en del operasjoner. Jeg vet hva som skjer, jeg vet hvem som gjør hva og hvordan, så akkurat den biten er ikke så farlig.

    Det går mer på det at jeg IKKE har kontrollen over det selv. Jeg stoler rett og slett ikke nok på de hvitkledde til å føle meg trygg, fordi de rett og slett ikke har vist seg verdig nok til at jeg skal stole på dem, altfor mange ganger.

    I tillegg var jeg i en situasjon for litt siden der jeg ble "truet" at om jeg ikke gjorde som de sa og havnet i narkose, så hadde jeg SÅ stor risiko for å dø, siden jeg er overvektig. JEg gjorde selvsagt ikke som de sa og alt gikk aldeles strålende, men jeg må innrømme at de konstante truslene deres satt spor, selv i meg, og jeg er fremdeles temmelig shaken over måten jeg ble behandlet på.

    Så da sitter jeg her, og en del av meg vil bli ferdig med det her og en annen del vi avbestille hele skiten og jeg har vært konstant kvalm siden jeg fikk telefonen i ettermiddag. So happy ...
  60. Bjarthe Bjarthe 22:46 16/04/12
    Ønsker lykke til (og håper på mindre galle ... heh, lè da)
  61. Anne71 Anne71 22:52 16/04/12
    Ja,- jeg skjønner godt hva du snakker om! Men det finnes også ganske mange dugendes leger rundt om. Og fordelen med et team er jo at ikke din "skjebne" ligger i èn persons hender. En opr.som dette er smooth sailing i 99% av tilfellene. Og absolutt verdt det. Kontroll kan du ikke ha alene i denne situasjonen og det kan være vanskelig å svelge... Er det noen du stoler på som kunne vært med og observert under opr.? Kanskje det ville gjøre deg litt roligere. 8o))
  62. Silfen Silfen 23:05 16/04/12
    Ja, det finnes mange dugendes leger. Jeg treffer bare sjelden på dem, hehe.

    Og jeg er superskeptisk til såkalte rutineoperasjoner, for min tankegang er rutine = kjedelig = mindre årvåken = lettere å skje feil.

    Jada, jeg er fullstendig på paranoid bærtur.

    Og nei, jeg stoler bare på meg selv, mer enn alle andre jeg kjenner iallfal, for jeg er vel den som er mest opptatt av medisinske spørsmål. Uansett så hadde jeg ikke hatt mer kontroll da. Kanskje jeg bare skal be dem dope meg hinsides og gjøre det med lokalanestesi, muahahahaha!
  63. Anne71 Anne71 23:14 16/04/12
    Vanskelig å få i pose og sekk her, altså... Surrender,Silfen-surrender! 8o))

  64. caramba 23:15 16/04/12
    Høres ut som du trenger en sånn likegladsprøyte allerede nå ;o)

    Ukrutt forgår ikke så lett, så tenker du klarer den operasjonen helt fint. En dag på morfin er uansett ikke å forakte :o)
  65. Silfen Silfen 23:21 16/04/12
    Det blir faktisk en bratt læringskurve det her. Jeg vet jo det er issues med meg på dette området, for jeg har jo sett nok operasjoner til å vite at det går bra. Men ... gaaah, logikken er ikke alltid lett å følge.
  66. Libben 01:21 17/04/12
    Logikken: "min gamle erkefiende; følelser..."
  67. Libben 02:11 17/04/12
    "Aa' lasser en lle coia orn n' omenta gurtha" som Tel-Quessir sier.
  68. Silfen Silfen 09:29 17/04/12
    Ja, det var jo hyggelig sagt av n' Tel.
  69. Libben 18:08 17/04/12
    Tel-Quessir er alvisk og betyr "folket" og er hvordan de betegner seg selv. Mennesker er derimot N-Tel_Quess som betyr noe i nærheten av "ikke-folk" om man gjør det litt mer diplomatisk i tonen...
  70. Silfen Silfen 19:50 17/04/12
    Da var det jo iallfall hyggelig sagt, om det er slik at man er regnet for ikke-folk å være ...
  71. Silfen Silfen 17:16 18/04/12
    Btw; 2 stk pårørende står det på papiret jeg fikk i dag at jeg må føre opp. Må det være voksne, liksom?

    *skriver på kidsa*
  72. Libben 19:04 18/04/12
    Kan man ikke oppnevne egne pårørende, som i personer som skal avgjøre hva som skjer med en om man blir grønnsak eller noe?
  73. Bjarthe Bjarthe 19:16 18/04/12
    Ja, og de trenger ikke nødvendigvis å være familie, men de bør være myndige.
  74. Silfen Silfen 19:22 18/04/12
    Men det er ingen som jeg VIL skal ha noe å si om jeg blir grønnsak. Da vil jeg at legene tar de beste valgene selv og kutter life support.
  75. Libben 19:36 18/04/12
    Life support = kunstig livsopphold (irriterer seg over unødvendig bruk av engelsk).

    Monokulturisme *grøss*

    Man kan ikke avstå fra å oppnevne pårørende og skrive ansvaret over på det medisinske personalet ved sykehuset da? Avgjøres sikkert i en eller annen kjapt sammensatt etisk komite der man tar hensyn til pasientens forhåndsønsker.
  76. Silfen Silfen 19:41 18/04/12
    Scharrapen, jeg liker engelsk!
  77. Libben 19:47 18/04/12
    Jeg og, men ikke når det blir litt omvendt Solberg over det. Og er du ikke snill så hjernevasker jeg deg til å like det når folk skriver med dialektisk schwung!
  78. caramba 19:49 18/04/12
    Jeg kan være pårørende.



    Kan jeg selge nyrene dine hvis du plutselig ikke trenger de lengre?
  79. Libben 19:51 18/04/12
    Er galleblæren hun ikke trenger *himler med øya og tenker "blånd"* :-P
  80. caramba 20:01 18/04/12
    Galleblærer er så unyttige...
  81. Silfen Silfen 20:06 18/04/12
    Ja, men selg de DYRT, Caramba!
  82. caramba 20:12 18/04/12
    DEAL !
  83. Silfen Silfen 20:13 18/04/12
    Snufs. :(
  84. Anne71 Anne71 21:24 18/04/12
    Skal Silfen selges stykkevis og delt? *fårvirret* 8o))

    Ellers er det ingen grunn til denne krisemaksimeringen, altså!! Svært sjelden man blir grønnsak av å fjerne galleblæren... (Gaaawwwd!!) Men dersom en stor, skummel mann skulle finne på å besøke Silfen på krankenhausen og oppgir at han er jo hennes pårørende, kan de sjekke listen sin og se at NEIDA, her er ingen stor, skummel mann listet opp som pårørende. Eller hvis hun blir i overkant surrete av narkosen, kan man ta kontakt med pårørende og sjekke/dobbeltsjekke info.eller mangel på sådan. Så har du en far/søster/ vennine/nabo som duger-. list opp! 8o))
  85. Silfen Silfen 21:42 18/04/12
    Tsk, tsk. Man vet ALDRI hva som skjer. Moren min var en hårsbredd fra døden under noe så rutinemessig som en sterilisering.

    Jeg regner med jeg overlever helt fint, men just in case har altså Caramba førsterett på nyrene, så får dere andre stille dere i kø. :p
  86. Libben 21:55 18/04/12
    Ang. hvilket organ jeg har stiller meg først i køen for så har jeg bare en ting å si: bbrrrraaaaaaiiiinnssssss...
  87. Silfen Silfen 21:57 18/04/12
    To digest it or keep it in a jar of formaldehyde?
  88. Anne71 Anne71 22:05 18/04/12
    Digest? No pun? I was thinking dissect... 8o))
  89. Libben 22:06 18/04/12
    Keep in a jar, snack on it later. The apocalypse hasn't arrived yet.
  90. Anne71 Anne71 22:08 18/04/12
    An aquired taste, I presume? 8o))
  91. Libben 22:10 18/04/12
    Anne: TYI er "Brrraaaaiiiiinnssss..." en klassisk zombiekommentar.
  92. caramba 22:11 18/04/12
    Når skal du parter.... eh... opereres igjen?
  93. Blomst Blomst 22:13 18/04/12
    Få fjernet faenskapet! Det er alltid en risiko ved inngrep, noe det også er ,det sekundet du slår opp øya om morran...Hvis du i det hele tatt får slått de opp......
  94. Anne71 Anne71 22:13 18/04/12
    Takk for info, Libben. Jeg er veldig lite zombieish. 8o))
  95. Silfen Silfen 23:24 18/04/12
    En uke. *biter negler*

    Anne; du må se Shaun of the dead. Så kommer du til å elske zombier du også.
  96. Anne71 Anne71 17:13 19/04/12
    "Shaun of the dead" er herved notert! 8o))
  97. Silfen Silfen 18:20 19/04/12
    Britisk humor er uslåelig.
  98. Bjarthe Bjarthe 19:56 19/04/12
    "men just in case har altså Caramba førsterett på nyrene, så får dere andre stille dere i kø. :p"

    Legger inn bud på pupp's og pondus ...
  99. Silfen Silfen 20:19 19/04/12
    Altså, organer ... Men for all del Bjarthleif; du kan få stoppe meg ut og ha meg som sengekamerat.
  100. Bjarthe Bjarthe 20:23 19/04/12
    Organer (?)
    *sensurert*
  101. Silfen Silfen 20:30 19/04/12
    Ingen kofferttanker i avskjedstråden min, takk!
  102. Silfen Silfen 20:36 24/04/12
    Ni effings timer med venting, venting og mer venting. Herlighet, det må da gå an å gjøre ting på en mer effektiv måte enn det her!

    I morgen er det under kniven. :znork:
  103. Wildcat 20:41 24/04/12
    Lykke til! :)
  104. Silfen Silfen 20:45 24/04/12
    Takker. :p
  105. Anne71 Anne71 21:59 24/04/12
    He he... Venting er en del av gamet, gitt... Det skjer jo endel fornuftig i løpet av den tiden, selv om du ikke merker noe til det. *smører Silfen med tålmodighet*

    Uansett;det kommer til å gå helt brillefint! Lykke til. 8o))
  106. Bjarthe Bjarthe 23:04 24/04/12
    Husk det gamle ordtaket om "ukrutt" ...
    Lykke til !
  107. Silfen Silfen 06:49 25/04/12
    Jeg er nok ikke født med tålmod. Og det ER kjipt å bruke ni timer på ting som tar maks halvannen time, og da tar jeg godt i. :p

    Anyway, sovet hjemme i natt. Nå er det avgårde om ikke så altfor lenge. Skulle egentlig være førstemann ut, men jeg fikk byttet plass til nr 3 slik at jeg kunne dra hjem. Så i 11-tiden kan dere krysse fingrene og det hardt. :p

    Dessuten merker jeg at jeg faktisk har litt fordommer jeg ikke visste at jeg hadde. Kirurgen kom inn for samtale. Og hun var den minste, tynneste unge frøkna. Jeg bare; hmmmmm, kunne satt meg på deg så hadde du brukket i to. Hmmm, rekker du opp til operasjonsbordet. Vel, jeg sa det ikke HØYT. Høhø. Kirurger skal liksom være litt mer voksne, på en måte. ;)
  108. Fruppa Fruppa 16:06 25/04/12
    Håper du har det ok, gi meg et pip så jeg vet når du er "oppegående" igjen. Klem til deg fra meg.
  109. MissPinky MissPinky 18:45 25/04/12
    *prøver å forestille seg en gallefri Silf*
  110. Silfen Silfen 19:16 25/04/12
    Pip
  111. MissPinky MissPinky 19:19 25/04/12
    she's alive, she's alive! :o)
  112. Wildcat 19:50 25/04/12
    Så flott at det er vel overstått!
  113. Anne71 Anne71 21:50 25/04/12
    Gudd dæt ju hævv sørvajvd! 8o))
  114. Silfen Silfen 10:33 26/04/12
    Jada. Overlevde. Nå sitter jeg og venter på bil hjem. Litt mørbanket men ellers fin.
  115. caramba 11:45 26/04/12
    Ingen nyrer denne gangen altså... jaja.

    Har du med deg gallesteinene i et glass nå da?

    ps, ikke legg deg flatt ut i senga de første dagene...
  116. Silfen Silfen 13:39 26/04/12
    Jeg glemte å spørre etter steinene. Alt gikk fint da jeg kom inn på op.stuen, helt til prep.pleieren begynte å vise omsorg. Da mistet jeg jo nesten grepet, så etter det var det mest konsing på å slappe av og plutselig var Mustafa der med puuuuuste, puuuuuste, nå skal du sove, puuuuuuste, er du trøtt nå? Jah ... Puuuust .... Silfen, Silfen, nå må du våkne, Siiiilfen. Jada .... puke ....
  117. Libben 13:41 26/04/12
    Flott det gikk bra :-)

    Som ukruttet sa: "Bring it on!"
  118. Silfen Silfen 13:44 26/04/12
    Ja, nå venter jeg bare på naboen så jeg kan få hentet meg litt smertestillende. Og mat til kidsa. Men aller mest smertestillende til meg. Den hersens taxien hjem var jo sånn oppsamlingsgreie, så den ville ikke stoppe på apoteket.

    Ja, og dusten bråbremset, herrejesus jeg trodde jeg skulle daue av smerte. Er det mulig ...
  119. Libben 13:50 26/04/12
    Jøss. Erre mulig? *rister på hodet*
  120. Silfen Silfen 13:56 26/04/12
    Ja, det er mulig. Han fulgte rett og slett ikke med da det var sånn vifteavgårdedude i veien. Jeg begynte å grine, det var så vondt og han sier; skal eg kjøre det tilbake til sykehuset? Dusten.
  121. Libben 13:58 26/04/12
    I sånne stunder man skulle hatt klinkekuler til å kaste på duster.
  122. Silfen Silfen 13:58 26/04/12
    Femmerklinkekuler!
  123. Libben 14:00 26/04/12
    Men happy og speedy bedring altså. Noe som kanskje trengs oppi det hele. Meg logge av og se videre på ultimate cut versjonen av Watchmen mens jeg fortsetter å døgne for å få rytmen på rett kjøl.
  124. Silfen Silfen 14:02 26/04/12
    Døgnrytme er fint. Det har ikke jeg heller akkurat nå. Have fun.
  125. Anne71 Anne71 19:15 26/04/12
    Godt med alt som er unnagjort! 8o))

    Du vil nok føle deg lemster noen dager og litt i ørska med Nobligan... Feel better soon! 8o))









  126. Silfen Silfen 19:25 26/04/12
    Jess, thank you. :) Ørska ja, godt kidsa ikke vet at mor er halvdopa her jeg sitter og sliter med å treffe tastene riktig. :p
  127. Anne71 Anne71 19:51 26/04/12
    I know the feeling... Man er litt på siden av seg selv, liksom. Sikker på at ikke offspringsene utnytter situasjonen og finner på noe bøll, da? Hi hi... 8o))
  128. Silfen Silfen 20:12 26/04/12
    De er riktig så flinke. må jeg si. Selv om Mini maser litt vel mye for et slitent mammahode,. Men nå er hun i seng.

    Forøvrig må jeg si at alle, og da mener jeg absolutt alle, på Haraldsplass var helt fantastiske. I motsetning til på haukeland. Jeg må virkelig si at de ga meg litt av troen på helsevesenet tilbake. Følte meg ivaretatt hvert steg på veien. Det er det ikke ofte jeg har gjort før. Om det er det kristne verdisynet deres, om det er det at de er et mindre sykehus eller hva det nå er vet ikke jeg, men de var fine-
  129. MissPinky MissPinky 20:16 26/04/12
    enjoy the ride og masse god bedring! :o)

    Kommer du til å tåle fiskedasking igjen, nå som du mangler galleblæra?
  130. Silfen Silfen 20:23 26/04/12
    Jeg truet med å fiskedaske op.personalet om de ikke var greie med meg. Ingen lo.
  131. MissPinky MissPinky 20:25 26/04/12
    de er opplært til å ikke le av neddopede pasienter, vet du. :o)
  132. Silfen Silfen 20:26 26/04/12
    Jeg var jo ikke dopet da. Vil ikke kalle kvalmestillende for dop. Fikk ingenting beroligende før op.
  133. MissPinky MissPinky 20:28 26/04/12
    du kan jo ikke klandre dem for å tro du var dopa...
  134. Silfen Silfen 20:30 26/04/12
    Høhø, mener du at jeg virker dopa til vanlig? *flirer*
  135. MissPinky MissPinky 20:32 26/04/12
    jeg har tenkt "crack" mer enn en gang... *flirer*
  136. Silfen Silfen 20:35 26/04/12
    oh mu gaud, me on crack? Pfft!
  137. MissPinky MissPinky 20:39 26/04/12
    nei, kødda, mistenker deg ikke for å være dopa av noe sterkere enn galle og morskjærlighet. :o)
  138. Silfen Silfen 20:42 26/04/12
    Det er da ille nå da, nå som gallen får fritt utløp. Blir jo faktisk enda verre. :p
  139. MissPinky MissPinky 20:50 26/04/12
    du får gi gallen noe å angripe da, som feit mat i steden for folk som er tjukke i hodet... *flirer*
  140. Libben 20:52 26/04/12
    *tar med spaden og går ut i skogholtet bak blokka for å grave plass til en bunkers*
  141. Silfen Silfen 21:03 26/04/12
    Kanskje jeg skal ta sikte på bunkersen til Libben. ;)
  142. Libben 21:07 26/04/12
    Visste jeg bare skulle gått i stillhet til det gamle bomberommet borti her og gjemt meg før gallen flyter fritt igjen...

    Stupid, stupid, stupid! *slår seg hardt i panna med håndflaten*
  143. Silfen Silfen 21:10 26/04/12
    Hey, hey, hey, vil du være med meg hjem og se på operasjonsplasterene mine?

    Nytt sjekketriks, whaddaya think?
  144. Libben 21:14 26/04/12
    Kinky? %-)
  145. Silfen Silfen 21:18 26/04/12
    Oooh, very kinky. :p
  146. Anne71 Anne71 22:02 26/04/12
    Bra at du ble tatt godt vare på ! Det er jo egentlig slik det skal være, da... Min erfaring med diakonale sykehus er noe ala din. Generelt har de jo fokus på nestekjærligheten og "kallet". De er også flinkere enn andre til å sette søkelys på etikk og holdninger. 8o))

    Du får fortsette å snakke "rett fra levra"! Da følger det ofte litt galle med... ;p
  147. Silfen Silfen 22:08 26/04/12
    Det er slik det skal være, uten tvil. Mens jeg på Haukeland har blitt stemplet FEIT før jeg har satt foten inn døren, så var det her mennesket først og deretter kom vekt og evt. ting rundt den i andre omgang. Selv om jeg er feit så er det godt å bli sett som et menneske først.
  148. Anne71 Anne71 22:10 26/04/12
    Jepp! Tommel opp for Haraldsplass. 8o))
  149. Silfen Silfen 22:13 26/04/12
    Absolutt! Jeg skal iallfall aldri velge Haukeland igjen om jeg kan unngå det. Egentlig skal jeg unngå sykehus heretter, men sånn i tilfelle rottefelle.
  150. Anne71 Anne71 22:14 26/04/12
    Jeg er ikke bare sykepleier, men en av få gjenlevende Menighetssøstre! Synes det var litt gammeldags, tungrodd og oppskrytt med praksisperioder på misjonsstasjoner i Afrika (jeg dro til New York, btw.) , men du verden som jeg verdsetter det enorme fokuset på menneskesyn og helhetlig tilnærming til pasienten og h*ns familie!!! Det ga meg og mine medstudenter et veldig godt grunnlag for vår utøvelse av sykepleie. 8o))
  151. Silfen Silfen 22:20 26/04/12
    Det tviler jeg ikke et sekund på. Ateist som jeg er, så setter jeg likevel veldig pris på hvordan jeg opplevde det. Jeg lå på rom med en annen som var inne for gallefjerning og vi snakket om dette og hun var enig hun også. Attpåtil ble vi SPURT om vi ville ligge en natt til. Selv om det var vanlig å reise hjem dagen etterpå, så kunne vi bli om vi følte behovet. Da ble jeg nesten litt satt ut. For hvem er det som spør om sånt i denne kom-deg-ut-praksisen som det er i norske sykehus i dag.
  152. Anne71 Anne71 22:24 26/04/12
    Ja,- og når man er i en slik situasjon, betyr det ganske mye! Man er litt sårbar som pasient og kan bli rørt av at man har noe "å si" ift.horden av hvite frakker... *snufs* 8o))
  153. Silfen Silfen 22:27 26/04/12
    Jepp. Og jeg dro jo hjem på perm dagen før op. Egentlig var jeg satt opp som nummer en, men de flyttet meg til nr tre slik at jeg skulle slippe å stresse meg tilbake om morgenen. Uten at jeg spurte.
  154. Anne71 Anne71 22:30 26/04/12
    Litt serviceminded, altså? Supert at det finnes slike historier også. Vanligvis er det jo bare elendigheten man får høre om... Ikkje braaa... 8o))
  155. Silfen Silfen 22:33 26/04/12
    Men vanligvis ER det jo bare elendighet, hehe. Jeg er som sagt overrasket over hvor bra det var der. Jeg fikk tempurmadrass uten å spørre. Jeg fikk gode drugs fordi ryggen er fucka. I det hele tatt slapp jeg å krangle en eneste gang.
  156. Anne71 Anne71 22:37 26/04/12
    Jeg er i "bransjen", men har også erfaring som pasient og pårørende. Det finnes mange bra folk rundtomkring! Og jeg håper at slik behandling som du har erfart, blir for det normale å regne. 8o))
  157. Silfen Silfen 22:48 26/04/12
    Ja, det finnes nok sikkert mange bra folk. Jeg treffer dog sjeldent på dem. Jeg er rett og slett vant til å måtte kjempe for meg og mine med nebb og klør. Det var fantastisk å slippe det, rett og slett. Jeg blir mer og mer overrasket over hvor fint alt var, jo mer jeg kommer på. Klart det er slik det skal være, normalt sett, men jeg tror ikke det er slik mange steder.
  158. Anne71 Anne71 23:21 29/04/12
    AT det bor en tiger i deg, er bare tegn på at instinktene dine funker! Det er dog en hårfin balansegang ml.sunn skepsis og over the top-paranoia.... Èn god opplevelse nå, får vektskåla til å tippe litt og dèt er da noe? 8o))

    Håper formen er stigende!
  159. Silfen Silfen 23:25 29/04/12
    Formen er stigende. Jeg kan bare ikke le. Eller bøye meg. :p Og plasterene klør. Masse.
  160. Anne71 Anne71 23:39 29/04/12
    Stigende er bra! Det er sikkert plasterlimet som irriterer deg. Du får klø så mye du har samvittighet til... 8o))
  161. Silfen Silfen 23:51 29/04/12
    Jeg klør og klør i kantene, hehe. Tenker jeg kan skifte de i morgen, for jeg byttet den på navlen for den falt av første gang jeg dusjet og den klør ikke.

    I dag har jeg bare tatt 2 g paracet og vært ute, riktignok på terassen, i 6 timer. Digg.

    Jeg satt forresten på bordet da jeg ble lagt i narkose. Er det muligens lettere å intubere feite folk sittende?
  162. Anne71 Anne71 17:21 30/04/12
    Har aldri vært borti at man intuberer folk sittende. Mulig de har begynt med noe nytt, eller at du er trang i svelget/halsen... Uansett; fortsatt god bedring! 8o))
  163. Silfen Silfen 19:27 30/04/12
    Jeg er visstnok ikke trang i svelget. Men det var visstnok enklest.

    Åh, skal legge inn et deilig bilde av mageblåmerke i HI.
  164. Anne71 Anne71 22:12 30/04/12
    Jepp,- man er feit på innsiden også, vet du....

    De har jo rotet rundt inni deg, så litt merker blir det. Og de du har,- er snille. Søt muffintop,da! 8o))
  165. Libben 22:48 30/04/12
    Var ikke så ille det blåmerket der. Men belysningen i forhold til det at det er et kroppsfotografi derimot...
  166. Silfen Silfen 23:01 30/04/12
    Hah, største blåmerket jeg har hatt. :p Men seff, sikkert mange som er maltraktert mer. Jeg la ikke merke til det før i dag, så det måtte jo dokumenteres.
  167. Silfen Silfen 10:16 01/05/12
    Forresten; er det vanlig å være hoven på innsiden og? Slik at det kan presse på andre ting?

    Etter en del ungefødsler så er ikke det akkurat festblære jeg har. Men nå bare sildrer det, akkurat som om ting er litt i klem. Veldig uvant følelse å sitte skikkelig tissetrengt på do og så må man vente på at det skal komme i gang, hehe.
  168. Anne71 Anne71 17:20 01/05/12
    Jepp! De har som sagt, rotet litt rundt inni der... Give it a few more days! 8o))
  169. Silfen Silfen 17:34 01/05/12
    Jada, jeg gir og gir. Er bare veldig, veldig nysgjerrig. Er nytt det her og jeg vil vite hvorfor på alt, hehe.

    I dag har det vært en nydelig dag! Og jeg har vært i nydelig form! Sov nesten ÅTTE timer i natt og det er stor forandring fra de 3-4 timene jeg har fått siste uken. Verden er et fint sted. :D
  170. Anne71 Anne71 17:47 01/05/12
    Søvn er bra medisin! Og at du lurer på mye rart, vel- what else is new? That`s why we have Google, Hon... 8o)))

    Men, denne "nyfrelste" HappySilfen- utgaven?? It`s f...ing creeping me out! *måbber*

    8o))
  171. Silfen Silfen 17:51 01/05/12
    Ja, men google sier så mye rart. Mye bedre med en Anne som kan si; sånn er det. :p

    Har du SETT været ute? I går satt jeg 6 timer på KK med naboen som hadde lav hjertefrekvens hos fosteret sitt og gikk glipp av hele solen. I dag satt jeg 6 timer i solen og grillet og hadde det deilig. Klart man blir frelst, SOLfrelsst!
  172. Anne71 Anne71 17:56 01/05/12
    Jada,- vi har vær her på østlandet også! Brunt flesk er tross alt penere enn gjennomsiktig/hvitt flesk,- så her i gården skal det blottlegges den ene kroppsdelen etter den andre... Og D-vitaminer er så bra for vårs atte... 8o))

    Håper det går bra med babyen i naboens mage.
  173. Silfen Silfen 17:59 01/05/12
    Det går bra med babyen. Han var bare en liten pøbel. Hadde kynnere hvert 5. minutt i går og hun går på epilepsimedisiner som muligens bøller litt, men alt vel. Greit å få det sjekket, selv om 6 timer er helt uhørt. Men sånn er det alltid der oppe. Nå har de iallfall begynt å fore de gravide der, før fikk man ikke mat engang. Og de skriver opp lang ventetid som avvik, for å få mer ressurser. Tok de bare, vel, for alltid og frem til nå å innse dette ...
  174. Silfen Silfen 00:39 05/05/12
    Sjekk blåmerket nå da! Muahahahah!
  175. Anne71 Anne71 09:40 05/05/12
    Now we`re talking! Det tar litt tid før brist i dyptliggende blodkar vises på overflaten.

    Håper ting har gått seg til og at du får en god helg! 8o))
  176. Libben 09:51 05/05/12
    Nå begynner det å ligne noe. Flott gulfarge rundt og greier. *tommel opp*
  177. Silfen Silfen 12:09 05/05/12
    Hah, det var det jeg visste. :p

    Ting er finfine. Helgen er kjip grunnet straff av lyvende barn så planene vi hadde måtte kanselleres. Men, men, jeg kan fint sitte her istedet.
  178. Wildcat 10:29 26/05/12
    Hvordan går det med deg nå? Har du fått noen av de småplagene
    enkelte kan få etterpå ?

    Jeg fjernet endelig min i går, måtte utsettes forrige gang jeg hadde
    time.

    Våknet opp av narkosen ved 13.30 tiden og var hjemme igjen kl. 19
    med 5 store steiner i et glass som en liten påminnelse om "skiten".
    Har ikke tatt noe smertestillende siden i går kveld da jeg ikke har behov
    for det. Så veldig fornøyd så langt :) I gledesrus har jeg alt svingt meg rundt
    med moppen og fått heng opp klær :D
  179. Silfen Silfen 20:48 26/05/12
    Øyh, ta et nå LITT med ro da. Det er ting som skal gro både utenpå og inni deg.

    Og grattis, med fjernet faenskap.

    Har ikke hatt noen problemer, bortsett fra de siste dagene. Jeg har fått diaré etter frokost, så det er litt kjipt om det fortsetter, men det har gått greit etter de andre måtidene.
  180. Wildcat 10:32 27/05/12
    Skal ta det litt mer med ro i dag, merker at det kanskje ble litt
    for mye aktivitet i går. Takk for det.

    Får håpe du ikke fortsetter med diare. Har du prøvd å utelukke tingsom kan forårsake
    den? Noen kan jo få litt problemer etterpå med ting vi ikke kan spise.
  181. Silfen Silfen 19:32 27/05/12
    Ja, droppet majones på brødskiven i dag og ingen renneræv så langt.

    Godt at du tar det mer med ro. Man kan føle seg ganske ovenpå, men faller kanskje hardt om man overdriver.
  182. Wildcat 09:55 28/05/12
    Var godt å slippe den vil jeg tro :)

    Fikk litt lavt blodtrykk i går, så roet meg ned to hakk og det hjalp!
    Så nå tar jeg livet med ro med god samvittighet.


  183. Silfen Silfen 17:32 01/06/12
    Hvordan går det med deg nå da?
Skriv en kommentar:

Du må være logget inn for å skrive en kommentar.

Hopp over innlogging - Til hovedinnhold - Topp

Logg inn

Logg inn

Registrer deg

Hopp over seksjon - Til hovedinnhold - Topp

Topp