Aug 03

Er det tabu å være positiv på frodig!?

130 kommentarer 2012 kl. 17:50 skrevet av 9223jadet

Negative kjerringer!

Har over ei god stund lagdt merke til en del negative holdninger her inne, noen som tror det kan være farlig å være poitiv virker det som. Og i det siste har det jaggu eksplodert!

Skulle noen finne på å skrive noe positivt, morsomt eller koselig i bloggen sin, kan du banne på at det ikke tar lang tid før det er en negativ komentar i fra ei kjerring på bloggen!

Da noen har funnet et smykke som de er begeisteret for kommer det kommentarer som " Det er sånn fjortiser går med"

Hvorfor ikke la være å kommentere eller si " Så flott at du har funnet et smykke som kler deg"! ?

Eller så er det noen som kunne tenkt seg en het sommerkveld, selv om ikke akkurat DU har lyst på det, kunne det slått deg at noen andre kanskje hadde det?

Noen er hyggelige å kommer med tips om trening hjemme i stua, for å være hyggelige. Da er det jaggu bedre å være støtte medlem på treningssenter i stedet...

Har du møtt noen fra frodig, ja det har du og det var helt forferdelig! Javel? Kanskje det var så forferdelig at du kan glise litt av det og! ?

Smil til livet og livet smiler tilbake heter det...Ganske sikker på at om man smiler til frodig så smiler frodig tilbake også. Hvis dere smiler litt oftere så kan det jo hende dere slipper å sitte der som noen bittre gammle kjerringer også ;)

Men så er det jo mange fler som er positive, og det er jo så koselig og lese hyggelige og positive komentarer. Jeg har lagdt merke til de også :)

Permanent lenke

Kommentarer:

  1. alphafemale 18:22 03/08/12
    Bra blogg:)
  2. bjornemor75 18:24 03/08/12
    Ja, det er jeg enig i! Jeg la ut det med det smykke.. hvis jeg har glede av såkalte "fjortis" ting så hvorfor ikke?!

    Har lagt merke til at det florerer med negative kommentarer jah.. eller også at folk kupper tråden med intern humor..irriterende egentlig..

    Nei, vær litt mer positiv til at vi prøver å holde liv i dette nettstedet :o))
  3. Horze 18:53 03/08/12
    Endelig :-)
  4. Donabella Donabella 18:54 03/08/12
    Lager du en blogg som er åpen for kommentarer, oppfordrer du jo andre til å si sin mening om hva bloggen nå handler om. Da bør man kunne takle både positive og negative kommentarer. Men, det er klart at det er mange måter å uttrykke uenighet på, og ikke minst hvilke ord man velger å bruke.

    Hvorfor er intern humor galt? Det er mange som har vært her lenge og hygger seg sammen på bloggene. Veldig ofte er det den interne humoren som redder ellers integsigende og fullstendige blodfattige blogger ...

    Som bloggeier står man fullstendig fritt til å blokkere de man opplever som negative.
  5. hansa 19:09 03/08/12
    Bra poeng!!

    Jeg blir kalt for solstrålen både titt og ofte,starter alltid dagen med å gi hunden min en god klem,så er jo hund ganske høyt oppe på lykkeskalaen også:)))

    Ha en positiv og glad helg folkens,livet er det beste man har;))
  6. MissDirty 19:13 03/08/12
    Kjempe bra skrevet ts :D
  7. 9223jadet 9223jadet 19:20 03/08/12
    Bra det ikke bare er meg som synes dette da :)

    Donnabella, så klart er en blogg åpen for diskusjon og ulikemeninger om ting å tang, men samtidig man bør ikke være sur kjerring for å ha meninger heller da...
  8. singelmann32 singelmann32 19:29 03/08/12
    Hvorfor ødelegge dagen med å være negativ?? Jeg er den mest positive pessimisten som finnes :))))
  9. Hexus Hexus 19:58 03/08/12
    Om det er tabu å være positiv aner jeg ikke, men det er i hvertfall sosialt akseptert å være negativ.....

    Jeg tar meg i det selv, både her inne og irl, å ha lettere for å uttrykke meg mer negativt enn hva jeg egentlig føler.... Dere må gjerne sette meg på plass om dere oppdager det også :)
  10. again again 20:18 03/08/12
    Kjempe bra skrevet :))) er vel mye negativt innpå her,men men,
    fins dem som er strålende også,av begge kjønn...greit nok at en kan ha sine meninger i en åpen blogg,men med måte...

    Ha en toppers helg alle her inne,å smil til verden,og den vil tro du er gal !!!! :P
  11. Estragon 20:26 03/08/12
    Me like :)

    Handler vel litt at mange vokser seg litt større på andres bekostning.

    Og negativitet handler vel ofte om den som er negativ framfor den som blir kritisert. Til Donndabella. Vi snakker ikke om ulke meninger.det takler vel de fleste....men jeg vil vel kalle det surt snakk. Man snakker noen ned, og ikke opp som er noe man burde gjøre

    Godt innlegg


  12. Donabella Donabella 20:52 03/08/12
    Der viste du en smule selvinnsikt, Hexus ;)
  13. 9223jadet 9223jadet 21:03 03/08/12
    Positiv pessemist ja, singelmann :) hehe

    Hexus da du tar deg selv i det, så tenker jeg ihvertfall at du ligger endel skritt foran mange andre, å se sånn er jo ikke værst :) Å litt negativitet ligger det jo i oss alle...

    Takk for det aigen, ja det er virkelig masse strålende folk her inne også :) God helg til deg også! Og alle dere andre.

    Estragon, ja og det må da føles utrolig godt å vokse seg større på andre...Takk :)
  14. Donabella Donabella 21:06 03/08/12
    Estragon: Jeg kan være enig at noen kunne ha ordlagt seg på en bedre måte.
    Men forstår også de svært intelligente damene og herrene, som ønsker å kunne ha en flytende, meningsfull diskusjon om et viktig tema.

    For den som er den største hoggestabben her inne for folk flest, synes jeg hun gjorde et godt forsøk på et seriøst svar på en - hva skal vi si? - Rosablogg på frodig?
  15. Libben 21:56 03/08/12
    Så stor takhøyde er greit så lenge det ikke er for den heller diffust definerte gruppen med "bitre kjerringer"?
  16. Estragon 21:59 03/08/12
    Poenget er ikke den gode dialogen, det er vel neppe det trådstarter\bloggeier mener :-)

    Den gode dialogen har du vel uansett ? I alle fall har jeg hatt fine dialoger både i blogg og privat. Og når jeg skjelden skriver i en blogg og har fått på plass poenget mitt så stopper jeg der. Ser ikke vitsen i personifisere uenighetene altfor mye og atpåtil skrive hva jeg tenker i detalj om det jeg leser. Hva man tenker er jo en ting, men ikke hva man sier eller skriver



  17. maaje89 22:15 03/08/12
    Å endelig kom innlegget jeg ventet på - Bra skrevet!:)
  18. Donabella Donabella 22:16 03/08/12
    Faktisk ikke, Estragon ...

    But do feel free to elaborate ... ;)
  19. 9223jadet 9223jadet 22:19 03/08/12
    Tak høyden er vel den samme for alle her inne Libben, selv for kjerringene...
  20. bjornemor75 22:24 03/08/12
    Det må jo være en plass for alle her inne.. ihvertfall på egen blogg..hehe ;)
  21. Libben 22:29 03/08/12
    Takhøyde og takhøyde fru Blom. Når man bruker et såpass ladet uttrykk som bitre kjerringer så går man på snørra om formålet er å spre og prøve å være et talerør for det positive.

    Forøvrig har det kanskje "eksplodert" om man er ny her inne. Har man vært her en stund så er det som har foregått den siste tiden knapt nok en smell-bon-bon.
  22. Libben 22:32 03/08/12
    Bjørnemor: på egen blogg står du selv for hva takhøyden er. Blokkeringsfunksjonen lar deg selv sette tonen. Skader ikke å bruke den :-)
  23. Donabella Donabella 22:58 03/08/12
    Libben, takk for at du orker .
  24. Libben 23:01 03/08/12
    Donnabella: siden jeg er usikker så spør jeg. Avslørt så mange potensielle falske profiler her i det siste ved å kjøre billdesøk at jeg har litt frodignoia igjen...
  25. Libben 23:04 03/08/12
    Litt trøtt i dag så glemte selve spørsmålet (nei, jeg rødmer ikke. jeg er solbrent...): Ærlig ment, eller burde jeg lest mer mellom linjene (noe jeg forøvrig ikke alltid er like flink til)?
  26. Donabella Donabella 23:12 03/08/12
    Libben! You are the real thing! :)

    Digger deg av hele mitt hjerte! ;)
  27. Libben 23:16 03/08/12
    Takk for det. Jeg er en ekte AFOL jeg ja.
  28. Donabella Donabella 23:18 03/08/12
    ;)
  29. caramba 00:08 04/08/12
    Ja, la oss for all del gjøre det slik som jenter og kvinner skal gjøre det, smile, nikke og beundre hverandre, og tiske, hviske og slenge dritt så raskt noen snur ryggen til.

    Enkelte tåler ikke å høre at noen mener noe annet enn de selv, enten det gjelder politikk eller om et smykke er fint. Er det ikke fint at vi liker forskjellige ting, og forskjellige menn?

    Ære være ulikhetene og de gode diskusjonene :oD
  30. DraummenOmErato DraummenOmErato 00:09 04/08/12
    Støtter deg Mia :)
  31. Donabella Donabella 00:17 04/08/12
    Vi støtter Mia alle sammen ... Blir spennende å se hva hun poster om noen måneder ... ;)
  32. DraummenOmErato DraummenOmErato 00:21 04/08/12
    Tror Mia har fått sakt det ho ønsker å si
  33. Dolly45 00:50 04/08/12
    Meget bra skrevet.
  34. afterall afterall 02:34 04/08/12
    Liker denne, og liker hvertfall holdningen din!

    Som et eksempel; liker du ikke smykket som noen andre har skaffet seg og er fornøyd med, så hold heller kjeft. Ville noen sagt det samme til en venninne ansikt til ansikt?


    Ellers er vel ting som vanlig her på Frodig.no. Stort sett samme interne gjengen som er aktiv virker det som, uten at det trenger å være negativt, men jeg kan vel kanskje si jeg ikke er videre imponert over....innholdet her så langt?

  35. Anne71 Anne71 09:28 04/08/12
    Det er svært lite som er tabu her ... :P Jeg skjønner bare ikke hvordan en sutreblogg om negative kjerringer er et positivt bidrag i kampen mot disse..... Det er liksom litt tvertimotsk...

  36. Monterey67 Monterey67 10:14 04/08/12
    Bra skrevet :-)..negativitet er ikke kult og kan jo kanskje skyldes bl.a janteloven i noen tilfeller?...
  37. 9223jadet 9223jadet 11:03 04/08/12
    Takk Draummen :)

  38. 9223jadet 9223jadet 11:15 04/08/12
    Om det er en sutreblogg, det får du bedøme selv...
  39. Magnolia Magnolia 12:15 04/08/12
    Det litt morsomme er jo faktisk , at runde folk er kjent for å være blide folk :-)
    Er det slik at vi ikke viser vårt sanne ansikt, av "frykt" for å ikke å bli godtatt som vi er? Det være seg med bare noen få kilo ekstram eller alt for mange kilo ekstra.
    For de fleste trives jo med en blid ogmunter rollebesetter i gruppen venner.

    Jeg tenker at frodig er et sted der enkelte føler de kan spytte ut edde og galle, som de ikke får gjort ellers i hverdagen. Det er trygt bak en skjerm. Tviler på at enkelte her inne ville sagt det samme til folk face to face. Men, hva vet vel jeg.

    Jeg har jo bare et profilbilde av fæle og skremmende hengepupper!! hehehe :-)
    Damen som skrev det, må jo ha røntkensyn. ..
    Men, pyttsann! Glad i mine kroppsdeler jeg! :-)
  40. Arild40 Arild40 15:35 04/08/12
    Utrolig bra skrevet........har man ikke noe positivt å komme med kan det mange ganger være bedre å holde kjeft...
  41. Majo 15:39 04/08/12

    Det å komme med sure kommenterer som ikke har annen funksjon enn å såre er under lavmål. Det virker som om enkelte dessverre mister naturlige sperrer når de er mer eller mindre anonyme.

    Jeg tenker ofte når jeg leser kommentarer at vedkommende slett ikke kan være like ufin og tankeløs i det virkelige liv. Det kan ikke være mulig ;-)

    Man skal være obs på at det man skriver forteller mere om en selv enn den man skriver om eller til.

    Derimot friske diskusjoner er bare morsomt, og det burde man ha mere av her inne.

    Til slutt en liten kommentar til bloggeier;
    Jeg anser det som ufint å kalle kvinner for "bitre gamle kjerringer" selv om du føler at de oppfører seg ufint. Du går her i samme negative sporet som de gjør. Jeg finner det spesielt ille når kvinner bruker negative karakteristikker på andre kvinner.
    Men det er nå min mening da...
  42. Estragon 19:37 04/08/12
    Majo..ei jente på tjue vil kalle folk som er over 30 noe helt annet en hva du og jeg vil. Såpass må vi "gamlinger" tåle :-)

    Dessuten så har ikke bloggeier heller nevnt navn, men brukt det som et uttrykk for eller samlebetegnelse på en del damer som ikke alltid har så mye positivt å komme med.

    Jeg oppfatter det som et hjertesukk fra en som har vært her inne lenge, og fulgt debatten og bloggene. Skal jeg være ærlig så kan jeg ikke si at de voksne damene her inne går foran som gode eksempler for sine yngre medsøstere.

  43. Majo 19:55 04/08/12
    Estragon: Jeg forstår hva du mener men jeg tror fortsatt på at to vrange ikke gjør en rett ;-)

    Og gammel det må du gjerne kalle deg selv, gjerne kjerring også for min del ;-) men ikke bland meg inn i det.
    Jeg er en voksen kvinne, og bestreber meg at jeg ikke blir sett på eller titulert som noe annet.

    Så det så.... ;-)

  44. oiv oiv 19:57 04/08/12
    Det er nok et tegn i tiden. Det er visst in å være negativ på nett, untatt i de helt nære sfærer som feks fjesboka.

    Det er også en mer "sikker" posisjon å innta. Er man en smilende sol stiller man seg lettere til for hogg.

    Kort sagt er det nok ofte et uttrykk for usikkerhet.
  45. JaTakk 19:59 04/08/12
    Dette er første bloggen jeg kommentere... er ny her men har lest noen såvidt og sorry men det virker som en kjerringklubb med bitre, sure hespetre som kritisere alt og alle. Og en gjeng "menn" som oppfører seg som fjortiser og tydeligvis ikke har et liv utenom dette nettstedet.... Nei stå på hold en positiv tone... og hvorfor skrive noe om man bare skal kritisere og hakke ned på på andre..... Ordet FREMSNAKK burde mange her inne google...
  46. Estragon 20:21 04/08/12
    Majo, du ble jo innblandet når du kommenterte :)

    Husk at du er senior i arb livet om du liker det eller ikke, og ikke har du blitt titulert kjerring heller :)
  47. OsamaFetLaden OsamaFetLaden 21:05 04/08/12
    Blogger som er åpne for kommentarer er åpne for kommentarer, EOD. Om man ikke klarer med hvordan enkelte kommenterer, blokkér vedkommende fra din blogg og gå videre. Om man ikke klarere med hvordan enkelte kommenterer i andres blogger, tough shit. De andre kan selv blokkere om de ikke liker kommentarene fra X og/eller Y, og om de ikke gjør det anger det faktisk ikke deg. Nok en gang, ikke noe å diskutere.
  48. BiteHappy BiteHappy 21:34 04/08/12
    Rawrrrrrrr
  49. 9223jadet 9223jadet 22:12 04/08/12
    Tydeligvis en del forskjellige meninger her...Men jeg synes i hvertfall det skal være unødvendig å blokkere for å slippe direkte ekle komentarer, det burde folk faktisk spare seg.
  50. OsamaFetLaden OsamaFetLaden 23:05 04/08/12
    Hva du finner ekkelt finner andre helt greit. Hva du mener folk bør spare seg synes andre er helt greit å gjøre. Og vice versa---se bare hvor frastøtende mange finner denne bloggen.

  51. Majo 23:23 04/08/12
    Estragon;

    Hmprf....
  52. MissPinky MissPinky 11:46 05/08/12
    det er ikke tabu å være noentingsomhelst på frodig, men burde være tabu å tolke andre i verste mening.

    Smil og vær glad, og vær positiv nok til å anta at ikke alle andre mener ting negativt selv om du tolker det slik. *solskinnsmil* :D
  53. Fruppa Fruppa 12:13 05/08/12
    Du hare fått fram din mening med bloggen og det er vel det som er meningen, men om jeg mener det samme er en annen sak.
    Du er like negativ som de fleste av oss andre, like sjikanerende , du er ganske gjennomsnittelig og det er jo egentlig en fordel i det samfunnet du ønsker å være medlem av.
    Dette er frodig, et gratis nettsted, ikke legg for mye i dette, det er et liv utenfor nettet. Ironien er at i det ekte livet du har, er verden like negativ og til tider positiv som den er her inne.
    Skap ditt liv, lev det livet du ønsker og hvis du slutter å bekymre og irritere deg over hva andre skriver så vil du få det mye enklere i hverdagen ;o)
  54. DraummenOmErato DraummenOmErato 12:22 05/08/12
    Det der var vel gode råd til deg selv, Fruppa. Ei dame som som ønsker at ho kunne fjerne verdens idioter, har vel mer enn nok å irritere seg over.
  55. Estragon 17:20 05/08/12
    Det var et ufint innlegg Fruppa, for meg akk nå representer du akk hva bloggeier sier noe om. Det er jo slike innlegg som er lite konstruktive og som ikke gjør noe annet en å spre edder og galde, på toppen er du direkte personlig noe ikke bloggeier er. Du bruker ikke akk hentydningens kunst, så jeg tror du føler deg direkte truffet av bloggen. Gjør du ?

    Bloggeier har skrevet så langt jeg ser 1 blogg..du skriver like sjikanerende, like negativ som hvem da ?

    Hvordan pok...kan du mene det i forhold til de som teppebomber frodig med dritt i forhold ?

  56. Meow73 18:56 05/08/12
    Fruppa sier bla; Skap ditt liv, lev det livet du ønsker og hvis du slutter å bekymre og irritere deg over hva andre skriver så vil du få det mye enklere i hverdagen ;o)

    Dette er vel oppskriften, er det ikke? Ansvar for seg selv og ikke bruke energi på negative mennesker. Det funker hvertfall for meg :) Tenk så mye bortkastet energi man legger i et annet menneske som er negativ, istedenfor å rett og slett bare si; Whatever!
    Den dagen du klarer å logge inn på frodig,lese en blogg og IKKE legge igjen et spor fordi noen var negativ, ja da blir livet bedre. De fleste vinklingene her inne er bensin på bålet, uansett hvilken side man belyser. Noe denne bloggen viser og alle svarene, inkludert mitt eget.
  57. DraummenOmErato DraummenOmErato 19:10 05/08/12
    For det første er Fruppa et dårlig eksempel på å ikke irritere seg over andre.

    For det andre er det å bry seg om hva som skjer rundt deg et tegn på engasjemang og ønske om å skape forandringer i verden.
  58. Meow73 19:11 05/08/12
    Forandringen i verden begynner med en selv Draummen ;)
  59. DraummenOmErato DraummenOmErato 19:19 05/08/12
    Jeg kan forsikre deg at det ikke har særlig effekt før du deler ideene dine med andre.
    Jeg kan også betrygge deg om at det ikke er mye vondt i Mia, og at ho trygt kan ta neste skritt, og dele drømmene sine om bedre stemning her inne med andre.
  60. Meow73 19:35 05/08/12
    Jeg kan kun bidra med personlige erfaringer og mine personlige erfaringer er at jo mindre man deler jo bedre blir verden :) Om man ønsker en endring i verden så finner man noen som brenner for det samme og går ut å gjør en endring. Kommer det motgang så bruker man ikke energi på det, man ignorerer det/de.
  61. DraummenOmErato DraummenOmErato 19:48 05/08/12
    Å finne noen som brenner for det samme, er vel å dele med verden.

    Politikk, fagforeningsvirksomhet, demonstrasjoner... hele poenget med det er å dele buskapet med flest mulig.

    Og å påstå at du mener ignorere er beste løsning, er ganske latterlig med tanke på at du svarer hver gang jeg svarer deg. Virker på meg som du synes argumentasjon er det riktige, og det er jeg enig i
  62. Meow73 19:58 05/08/12
    Det kalles vel høflighet det, Draummen? Men tro meg, det forrige innlegget var ment å bli mitt siste i denne bloggen, men dette er garantert siste. Stå på bloggeier, husk bare å være positiv når du ønsker å endre noe som er negativt.
  63. DraummenOmErato DraummenOmErato 20:04 05/08/12
    Det ser på meg ut som du har vært mer opptatt av å argumentere enn å være høflig.

    Hvis bare den ene parten fikk bruke alle virkemidlene, så hadde det ikke vært lett å vinne fram for den andre
  64. Tine2 21:13 05/08/12
    Ikke særlig smart å starte en såkalt positiv blogg med "negative kjerringer", hvem nå de måtte være ... Det varierer.
    Utover det så sitter jeg med et inntrykk at dagsformen er med på å styre om hvor negativ eller positiv man er når man kommenterer. Det samme når man leser bloggene, man oppfatter ofte svarene etter dagsformen. Vil man tolke negativt så klarer man fint det. :o)
  65. Estragon 21:24 05/08/12
    Det her er ikke en positiv blogg Tine, det er et spark til negative kjerringer:)

    Jeg synes det var helt greit jeg at ei jente på 20 ytrer seg om sine grinete medsøstre !

    For hun har jo helt rett
  66. Tine2 00:36 06/08/12
    Estragon; Vi to leser bloggene her inne forskjellig, jeg synes ikke det er så mange grinete og negative folk her som det mange andre synes å mene.

    Du skriver dessuten: "Jeg synes det var helt greit jeg at ei jente på 20 ytrer seg om sine grinete medsøstre !"

    OK det, men da er jo ikke hun noe bedre enn de såkalte grinete kjerringene her inne som hun skriver om.
  67. DraummenOmErato DraummenOmErato 00:37 06/08/12
    Litt forskjell på å sette foten ned en gang, og å spre galle hver dag i åresvis.
  68. Fruppa Fruppa 00:52 06/08/12
    Lær deg å lese Draumen, du har en stygg uvane med å dømme det som blir skrevet ut i fra hvem som har skrevet det...

    Jeg har ikke sagt jeg er overpositiv, jeg sa at hun som har skrevet bloggen er like negativ som oss andre. Du er også mere negativ enn folk flest, har egentlig ikke sett deg skrive noe positivt til noen bortsett fra til jenter under 28 år. Er du på frierføtter Draumen ?

    Hvem jeg er eller hvorfor spiller ingen rolle for noen på frodig, og det er akkurat det jeg vil ha fram, dette er internett, hvis det ødelegger for livsfreden så søk vennskap og småprat i den virkelige verden.

    Virker som noen tror at frodig er et fredet sted hvor alle er så snille, frodig er som alle andre steder, noen er greie og andre ikke, slutt å ha illusjoner om en feit og koslig lulle verden.
    Folk er folk både på godt og vondt og de fleste er ganske så gjennomsnittelige. Hva som blir skrevet blir forstått og misforstått utifra skriveren og ikke minst leseren. Her på frodig er det en regel at alle under 30 har lov til å skrive hva de vil, og gamle onkler og bitre gamle kjerringer er enten troll eller ondskapsfulle hekser som spiser småfeite drittunger til middag.
  69. DraummenOmErato DraummenOmErato 01:06 06/08/12
    Ikke sant! Rett på meg som person. "Jeg må lære meg å lese". Du har en stygg uvane med å latterligjøre. Det bare bekrefter at dommen min er riktig.

    Frodig er ikke et fredet sted, men man skal oppføre seg med samme respekt som man ville i den virkelige verden. Helt parallelt med at mennene her inne ikke skal spamme lugubre sexmeldinger til alle damene.

    Når diverse folk skriver svar med masse latterligjørende undertoner, så reagerer jeg på samme måte som jeg ville gjort IRL.

    Jeg vet ikke en gang hvor gammel du er, så påstanden om at det er aldersgrense på skrivefrihet er latterlig. Virker det sånn, så er det kanskje fordi veldig få av damene under 28 år deler ditt syn på hvordan vi skal oppføre oss.
  70. Estragon 09:06 06/08/12
    Sant nok Tine, derfor er man uenig :)

    Jo det er litt mer greit fordi du glemmer å sette det inn i rett sammenheng,fordi hun retter kritikk til en væremåte som til tider er gjennomført hos noen få, og jeg forsvarer retten hennes til å mene det av flere grunner. Først samme grunn til at du også skal kunne ytre deg på lik linje med henne, den andre er at jeg er enig med henne og at jeg blir litt lei meg fordi voksne damer som er dobbelt så gammel og mere til er direkte personlige og ikke saklige mot henne.(Obs jeg sier ikke at du gjør)

    Jeg er litt sjokka at voksne damer tåler kritikk av ei ung jente så himla dårlig :) Det er klart at hun har truffet noen ømme tær !

    Men nå skal jeg ikke skrive mer i bloggen her, jeg liker ikke å fyre av og holde en diskusjon gående bare for det som grunn.

    Poenget er jo kommet klart frem allerede

  71. Libben 09:49 06/08/12
    Har bloggeier truffet noen ømme tær så har og de bitre kjerringene gjort det utifra reaksjonene i kommentarene og dømme.

    Just sayin'.
  72. Dumogdeilig Dumogdeilig 18:09 06/08/12
    En latterlig blogg. Den er ikke latterlig i sin mening men av den grunn at den er skrevet på en slik måte at skribenten opptrer på en slik måte hun selv fordømmer i sin tekst.
    Helt enig med deg Libben tror både gamle og unge har iført seg traktorsko.
    Hvorfor tror noen at det bestandig ligger bitterhet eller sårede følelser bak en skarp kommentar ? Hvorfor ikke bare ta det som en kommentar og ikke tro at en selv er verdensmester til å lese mellom linjene. Hvorfor skal mennesker være nødt til å forsvare og forklare sin kommentar ?
    Tullete hele greia, ikke ta alt så alvorlig folkens.


  73. DraummenOmErato DraummenOmErato 18:48 06/08/12
    Det er forskjell på et solid argument og personlig latterliggjøring av andre bloggere. Man skal få mene hva man vil, positivt eller negativt. Men når folk synes det er ubehagelig å blogge pga latterliggjøring og hersketeknikker, blir det feil.
  74. Libben 19:31 06/08/12
    Er ikke bitter kjerring en latterliggjøring og en nyere hersketeknikk der man ved å spekulere i ens person private (privat som i fremtreden utenom nettet) ugyldiggjør en persons synspunkt fordi det ikke er fremført på noe, som for kritikeren av de bitre kjerringene, er korrekt måte å ytre seg på nett og/eller i debatt/diskusjon.

    Personlig foretrekker jeg de friske frasparkene fra de "bitre kjerringene" fremfor all omskrivingen og "gå rundt grøten pratet" fra kritikerne.

    I denne diskusjonen lurer jeg i grunnen på hva i huleste som kan utgjøre et solid argument ettersom det stort sett er "vismenn" som sitter på hver sin fjelltopp og roper fornærmelser (om enn til tider svært flott innpakket rent språklig) til hverandre. Og ja, jeg vet jeg er en av de og at jeg deler min fjelltopp med en gjeng bitre kjerringer.

    Forøvrig artig at en av kommentarene kom fra ei som tidligere ikke har vært inkludert i en stadig voksende gruppe med bitre kjerringer. Den vokser forresten ikke fordi kjerringene seg i mellom nødv. er enige eller på noe i nærheten av godfot med hverandre, men fordi kritikerne stadig utvider hvem som inkluderes i gruppen.
  75. DraummenOmErato DraummenOmErato 19:39 06/08/12
    Hvis vi tar utgangspunkt i bloggeier, så har ho vært her inne over et år, lest blogger, men ikke skrevet noe før nå.

    Ho gikk lei og satt foten ned. Ingen kan beskylde ho for hersketeknikk eller latterligjøring... ho har hvertfall aldri skremt noen fra å bruke bloggen

    Personlig synes jeg visse er mye raskere med å ty til latterliggjøring og hersketeknikker enn de fleste. Du skal få lov å være uenig.
  76. DraummenOmErato DraummenOmErato 19:44 06/08/12
    ...egentlig merkelig at du støtter sånn oppførsel. Du bruker jo trakkaseringa du selv gikk gjennom, som grunnlag for hvem du støtter i bloggene
  77. Libben 20:13 06/08/12
    Draummen: nå var det du som nevnte det å bli skremt fra å ytre seg her inne på et generelt grunnlag. Mente du noe annet burde du kanskje spesifisert litt bedre.

    Min mening er at denne bloggen havner i en rekke av beskyldninger og bitterhet som oftest rettet mot en gruppe. Egentlig var det en gruppe opprinnelig, men som nevnt vokser gruppen etter hvert som det av andre stadig innlemmes flere medlemmer i gruppa.

    Og for å korrigere så bruker jeg ikke det som skjedde meg meg som et argument for hvem jeg støtter, men at jeg over tid og ved observasjon synes og mener at de bitre kjerringene får fler skudd avfyrt etter seg enn de selv avfyrer.

    Med tanke på at de har blitt mindre og mindre aktive og fortsatt utsettes for det samme skytset så blir det i grunne dobbelt så sant for min del.

    For øvrig har jeg begynt å merke meg at det er i ferd med å bli et aldresskille her inne når det kommer til "klikker" spesielt når det kommer til kvinnene der de unge etterlyser udelt positivitet mens de eldre oppleves som negative omtrent uansett hvordan de ytrer seg.

    "Rett fra levra" ser ut til å være et døende begrep her inne dessverre.
  78. Libben 20:23 06/08/12
    Og på hvilken måte er det å hinte til at noen er bitre fordi de ikke smiler nok ikke både latterliggjøring og et personangrep? Bloggeier nevnte tross alt spesifikke kommentarer i sitt innlegg.

    En kommentar som forøvrig ble tolket som negativ. Hva forfatteren bak egentlig mente er fortsatt ukjent. Det kunne like gjerne ha vært en konstatering i akkurat det tilfellet bloggeier selv dro frem.
  79. DraummenOmErato DraummenOmErato 20:30 06/08/12
    Det jeg er er folk som reagerer på dominerende latterliggjøring og hersketeknikker i blogger. Ikke alle reagerer på like sindig og fornuftig måte, men det er fortsatt en naturlig reaksjon på det som skjer.

    Det med alder er nytt for meg. Skal følge med framover og se om jeg er enig.
  80. Libben 20:37 06/08/12
    En noe dominerende tone er i grunne svært naturlig etter beskyldning nr. ørtenhundre om bitterhet.

    Du reagerer jo selv med samme tone, om enn med noe annerledes og akademiske formuleringer, når blogg eller kommentar nr. ørtenhundre om håpløse menn dukker opp.

    Personlig synes jeg du går litt for mye rundt grøten. Du etterlyste testosteron hos meg en gang og ble fornøyd med det du fikk, nå er det min tur til å etterlyse både baller og lever.

    Nevnte organer sammen høres ut som en heller bisarr rett fra en eller annen landbrukskultur når jeg tenker meg om...
  81. DraummenOmErato DraummenOmErato 20:48 06/08/12
    Når jeg begynte å blogge, så var det pga at jeg var lei av å se noen få dominere bloggene, mens alle andre som prøvde å si noe skrev så beskjedent de kunne for ikke å bli hengt ut.

    Jeg håper min innsats var med å hjelpe. Bloggene harhvertfall helt klart blitt bedre siden den gang, men det avhenger av at folk sier stopp når folk går over streken.

    Hva du mener med gå rundt grøten vet jeg ikke. Jeg har vært klar på at latterliggjøring og hersketeknikker er et onde hele tiden... tror faktisk mitt første svar på blogg her inne var kritikk av herseteknikker.
  82. Libben 21:04 06/08/12
    Hva er over streken? Personlig synes jeg du gikk laaaaaangt over den da du spurte om jeg var en mannehater fordi vi hadde et ulikt perspektiv på ting. At jeg attpåtil var nødt til å fleske til med maskuline stereotyper for å bevise at jeg har testosteron i kroppen gjorde det ikke akkurat bedre.

    Hva som er over streken er en subjektiv bedømning. Og bloggeier gikk ettertrykkelig på snørra i sitt forsøk på etterlyse mer positivitet i det hun startet det hele med å spa opp ei kuruke og slenge den i retning av spesifiserte enkeltmennesker.

    Du har selv etterlyst mer generell og mindre personlig tone, på tide du finner ballene dine og lever som du preker. Leveren fant du i og med at du sa hva du faktisk mente i forrige kommentar uten å pakke det pent inn.

    Personlig synes jeg ting har blitt verre her inne nå ettersom det snart er umulig å si hva man mener om noe selv på generelt grunnlag dersom man er kritisk til noe (jfr. diskusjoner om slankeoperasjoner) uten å bli hengt ut som negativ, bitter og lign.
  83. DraummenOmErato DraummenOmErato 21:14 06/08/12
    Men da er du jo enig i at det er en strek som ikke skal krysses. Bra, da kan du hjelpe meg å si ifra når folk krysser grenser.

    Mulig bloggeier gikk for langt i noe ho skrev, men poenget om at visse ting bør utrykkes på en bedre måte, er fortsatt et godt poeng.

    Den bloggen vet jeg ikke om jeg kjenner, men nå er det jo å få slutt på uthegning vi prøver å slå et slag for her.
  84. Libben 21:28 06/08/12
    Har bloggeier et godt poeng har andre det og. Men du etterlyser mindre uthenging og da funker det ikke om du støtter det for å få frem visse poeng og ikke andre.

    Jeg mener f.eks. at Fruppa traff spikeren på hodet da hun nevnte at du er mer positiv og gir yngre kvinner mer spillerom enn eldre.

    Mitt forslag er gå litt gjennom egne affærer og reflektere over argumenter fremfor å hele tiden henge deg opp i tone og/eller formulering. For jeg er og enig i at du er svært flink i å subjektivt tolke ytringer som verre enn de nødv. er avhengig av hvem som ytrer de.

    Sistnevnte er i og for seg noe naturlig da man som oftest favoriserer noen man identifiserer seg mer med enn andre, jeg er så absolutt skyldig i det selv.

    Jeg reagerer mer på at man slenger seg ut med ytringer om at folk er negative uten å spørre de som ytret det om de faktisk var negative eller om det var en sleivete skrevet eller lest ytring. For på nettet kan både den som skriver komme til å ytre seg på en måte som kan tolkes som mer kritisk og negativ enn det den er samt at en leser kan tolke det verre enn den som skrev det mente.

    Bloggeier burde heller kommentert kommentarene og undersøkt om de faktisk var så negative som hun mener de er fremfor å henge ut noen fordi hun mente de hang ut andre.
  85. DraummenOmErato DraummenOmErato 21:48 06/08/12
    Bloggeier brukte eksempler på hva som ikke passer seg. Hvis det var sårt å se for de som skrev det, så burde de ikke skrevet det.

    Bra du nevner Fruppa, for etter min mening er ho den aller værste til å angripe folk personlig. Svaret ho ga meg for eksempel hadde 2-3 personangrep på meg og et argument som antydet at folk her inne er naive og ikke skjønner at verden er hard, og frodig er ikke stedet å gjemme seg.

    Folk kan sikkert gå i seg selv, men det er naivt å tro at ting blir bedre hvis ingen sier ifra.

    Det jeg synes er rart, er at noen alltid klarer å svare med nedlatende undertoner, når andre kan få fram meningene sine uten disse undertonene. De som gang på gang får høre det, får kanskje se litt på måten de skriver, og kanskje finne en måte å utrykke samme mening uten nedlatende/latterliggjørende undertoner og hersketeknikker
  86. Libben 22:27 06/08/12
    Nja. Vil nå si du tråkket i baret med den heller arrogante: "Det bare bekrefter at dommen min er riktig."

    Hvem innsatte deg som dommer over hvem som gjør noe rett og hvem som ikke gjør noe galt.

    Dessuten vakler argumentene dine når personangrep en gang er greit når det brukes som eksempler, men når andre har gjort det samme i diskusjoner om håpløse menn så er det ikke greit.

    Og du har en minst like nedlatende tone som du anklager andre for og ha, bare det at du retter den mot andre og formulerer deg annerledes.

    Fei for egen dør og finn de der ballene jeg nevnte så skal jeg kanskje være enig med deg.

    Dårlig forkledd generell språkbruk som du bruker hjelper lite når gruppen du vender det mot er såpass liten at både jeg og andre kan nickene deres på rams.

    Fruppa har i grunnen både rett og feil på en gang. Fler her inne burde få seg litt tykkere hud samtidig som man på generelt grunnlag kanskje bør passe på hvordan man formulerer seg til tider.

    Dere har begge rett. Og dere tar begge feil. Grattis, dere er mennesker.
  87. DraummenOmErato DraummenOmErato 22:36 06/08/12
    Det er jo ikke et spor av negativitet i å si "verden er hard, og sånn vil jeg ha det på frodig også".

    Jeg er min egen dommer i hva jeg mener er rett og galt. Dette er en bloggdiskusjon, ikke en rettsak.

    Å sitere en person er ikke et personangrep.

    Fruppa har rett i at verden er hard. Men feil i at vi derfor må ha det like hardt her inne. Vi er et lite samfunn, og kan fint lage det trivelig og empatisk, helt på tvers av hvordan resten av verden er.
  88. Libben 22:38 06/08/12
    Draummen: forøvrig var det du som først ble personlig overfor Fruppa i denne kommentartråden da du dro frem et argument som ikke hadde noe med det Fruppa selv skrev i sin første kommentar.

    At hun ble provosert og svarte med samme mynt og du ikke tålte det er nok noe du får ta på egen kappe i stedet for å prøve å skitne til hennes.
  89. Libben 22:42 06/08/12
    Draummen: les igjen. Fruppa skrev at verden er både positiv og negativ både på og utenfor frodig.

    Var du som dro fram og dømte henne for gammelt grums som ikke hadde noe med diskusjonen forøvrig å gjøre.

    Det minste du kan gjøre er å ta ansvar for egne ytringer og følgen av de om du vil at andre skal det samme.
  90. DraummenOmErato DraummenOmErato 22:45 06/08/12
    På samme måte som du husker tilbake på alt jeg har sakt i tidligere diskusjoner, og bruker det flittig i diskusjonen nå, så har jeg sett Fruppa skrive ting som ikke ikke passer inn med rådet ho ga bloggeier.
  91. Estragon 22:46 06/08/12
    Kanskje herrene burde se når de begynner å drite seg ut ?

    Hvis ikke er dette et hint
  92. DraummenOmErato DraummenOmErato 22:53 06/08/12
    Noen ganger kan man like gjerne kjøre løpet ut, når man først har starta...
  93. Libben 22:54 06/08/12
    Ja, men det Fruppa skrev denne gangen var mer som et råd å regne. Det var DU som var negativ og langet ut mot hennes person først.

    Som jeg sa tidligere: lev som du preker. For hvis ikke så mister argumentene dine betydelig mye av tyngden sin.

    Personlig tror jeg du for tiden er så opptatt av at enkelte er negative at du er blind for hvilke argumenter de faktisk kommer med.

    Og at jeg drar fram gamle hendelser er slik jeg er. I dette tilfellet er dette irrelevant da det er deg og Fruppa det er snakk om. At du bruker mitt generelle adferdsmønster i diskusjoner her inne til å rettferdiggjøre egen adferd tyder på at du er i ferd med å slippe opp for argumenter og er i ferd med å begynne og kverulere.

    Ta ansvar for egen argumentasjon og adferd før du begynner å gi andre skylda for de.
  94. Libben 22:59 06/08/12
    Når man evt. driter seg ut kommer vel an på (brun)øyet som ser...
  95. DraummenOmErato DraummenOmErato 23:05 06/08/12
    Det mest provoserende med innlegget til Fruppa, var at ho måtte avslutte med å antyde at bloggeier irriterte seg over bagateller. En typisk hersketknikk for å skremme vekk folk som mener noe annet enn ho.

    Hvis du følger med, så merker du at jeg aldri krittiserer deg for å bruke gamle diskusjoner mot meg, fordi du har full rett til å gjøre det, på samme måte som jeg har. At du begynner å argumentere med sånt er vel heller et tegn på at DU er i ferd med å slippe opp for argumenter.

    Personlig er jeg mer opptatt av buskapet, slutt å latterliggjøre, enn å jakte på dobbeltmoral. Verden er ikke så enkel at to parallelle spørsmål må ha samme svar. Det er derfor alle lovbrytere har rett på rettsak før de blir dømt, selv om lovbruddet er gjort av tusen personer før dem.
  96. Estragon 23:08 06/08/12
    Dere er begge ute å sykler Libben, lang unna tema og inne i en personlig krangel om tidligere debatter dere i mellom som går over 10 innlegg, det er å DRITE seg ut

    Tror dere begge mangler litt grensesetting :))))))

  97. Libben 23:19 06/08/12
    Og bloggeier brukte overhodet ingen hersketeknikker da hun hentydet at folk som ytrer seg kritisk og negativt (uten at hun en gang vet om de faktisk gjorde så) ikke smiler og er glade nok i hverdagen?

    Jeg skjønner hva budskapet ditt er, men jeg slår og fast at du mildt sagt mislykkes i å videreformidle det når du bruker samme type argumentsjon som anklager andre for.

    Og om du mener det er greit å bruke gamle diskusjoner så har jeg bare misforstått deg så der har ingen av oss sluppet opp for noe annet enn evnen til å forstå hverandre på akkurat det punktet.

    Og du vil ha slutt på latterliggjøring, andre på dobbeltmoral.

    Men du taper nok en gang på at du beskylder andre for noe du bedriver selv. Slutt med det og du har kommet langt. Du trenger ikke tie av den grunn, bare omformulere deg.

    Forøvrig antydet og Fruppa at bloggeier var helt gjennomsnittlig og helt typisk for frodig, noe som i den konteksten og innbefatter henne selv og dessuten har hun ved flere anledninger skrevet om seg selv at hun til tider irriterer seg over bagateller. Så du leste og tolket i verste mening.

    Akkurat der er nok poengfordelingen 1-0 til fruppa i forsøket på å skape et mer positivt frodig.

  98. Libben 23:23 06/08/12
    Estragon: du har litt rett der, men jeg forbeholder meg retten til å drite meg ut om og når jeg vil.
  99. DraummenOmErato DraummenOmErato 23:34 06/08/12
    Bloggeier er ei beskjeden jente på 20 år, som fikk nok og satte ned foten. Du kan få min personlige garanti på at ho ikke kan noen herseteknikker.

    Mulig jeg har gjort en glipp innimellom. Kan for eksempel være enig i at jeg ikke skulle kritisert manndigheten din, men sammenliknet med de som bruker hersketeknikker og latterliggjøring som aktivt verktøy i diskusjoner, blir det bagateller. I tilfellet over ga jeg Fruppa en kortversjon av noe negativt ho skrev sist uke. Helt passende å høre for noen som ikke klarte å stoppe med objektive argumenter, men også må angripe personen. Stå for ting man har sakt er jo noe du etterlyser konstant
  100. Libben 23:51 06/08/12
    Om man kan hersketeknikker eller ei har da ingenting med saken å gjøre.

    Jeg hørte første gang om begrepet for noen år siden og noe av det første jeg fant ut var at de fleste av oss gjør det stort sett ubevisst og mye oftere enn vi liker å tenke på. Så bloggeier er nok like skyldig enten hun besitter kunnskap om hersketeknikker eller ei.

    Jeg etterlyser fortsatt at DU skal stå for det du har sagt. Andre bør og gjøre det så klart, men i dette tilfellet har jeg faktisk presisert (fordi du tidl. har etterlyst at man gjør nettopp det) at det er deg jeg vil ha til å stå for det du har sagt og gjort.

    I dette tilfellet provoserte du, og utifra hvordan du ordlegger deg nå virker det som om det attpåtil var bevisst, for deretter å spille (nå delvis spekulerer jeg og kan ta feil) indignert når du fikk et tilsvar i samme toneart (en tone du forøvrig satte selv).

    Du krever noe av Fruppa du ikke kan levere selv. Inntil du kan levere det samme selv er argumentene dine slik jeg ser det null verdt.

    Og forøvrig forsvant beskjedenheten til bloggeier i det hun slang ut uttrykk som gammel, bitter og kjerring. Hun sitter nå igjen som ung og uvøren. Noe vi alle har eller kommer til å være avhengig av alder og modenhet.
  101. DraummenOmErato DraummenOmErato 23:55 06/08/12
    Les innlegget mitt over omigjen du
  102. Libben 23:56 06/08/12
    "Du krever noe av Fruppa du ikke kan levere selv. Inntil du kan levere det samme selv er argumentene dine slik jeg ser det null verdt." Når det kommer til akkurat den saken vel og merke.

    Fant ut at det var greit å spesifisere litt.

    Vel krangler vi kanskje litt verbalt og er uenige, men jeg ønsker ikke å ta fra dine argumenter all gyldighet i alle sammenhenger heller. Hvem skal jeg da bryne meg på? Rasshølet og den moralsk tvilsomme trønderen fra fjorårets Jul? *grøsser*
  103. Libben 23:58 06/08/12
    Lest og tolker det fortsatt på samme måte. Om det er noe spesifikt du mener jeg misforsto så er jeg redd du må inn med teskje. No bull or offense.
  104. DraummenOmErato DraummenOmErato 23:59 06/08/12
    Det er forskjell å gjøre en glipp og å bruke hersketeknikker som verktøy i diskusjoner, skrev jeg.
  105. Libben 00:05 07/08/12
    En glipp ja. Men bloggeier kommer i såfall med glippen i begynnelsen av sitt innlegg da hun kalte en person for ei kjerring, men når hun så går videre og utbroderer det hele på slutten med hentydning om å smile mer for å ikke bli en gammel bitter kjerring så funker det bare ikke lenger.

    Hun gikk i fella og ble akkurat det hun anklaget andre for: negativ. Og det attpåtil med unødvendig og overdreven burk av karakteristikk.
  106. DraummenOmErato DraummenOmErato 00:19 07/08/12
    Ja. Svaret på det står tidligere i bloggen, og sikkert svaret på nye argumenter som måtte dukke opp under her også.
  107. JaTakk 00:45 07/08/12
    Kan jeg få spørre dere her om noe? jeg er relativt ny her og har en stund hatt noen veldig trivelige meldinger fra en GOODGUY her..... så idag er plutselig profilen slettet .. Er dette vanlig på dette nettstedet ? helt ulikt nettsteder jeg kjenner fra før.
  108. JaTakk 01:07 07/08/12
    Plutselig er ddet kvinner på min profil..... Har dere også kanskje hatt kontakt med samme person:) huff så triste liv enkelte må ha....
  109. Sommerleker 04:50 07/08/12
    Det morsomme er at de som er uenig med bloggeier er de samme som sprer negativitet her. Så går de hardt inn for å forsvare sin rett til sine oppgulp. Støttespillerne i negativitet er helt enig i hverandres innlegg i alle blogger. Som vanlig er damen med skjegg en ivrig støttespiller for heiagjengen sin bestående av en rosa "morsomhet", ei som frepper,ei som sletter seg og returnerer tilbake ca 2 ganger i mnd og hun som ikke tør stå for sine meninger men skjuler seg bak en låt som k & l hadde engang i tiden. Alt er som før og de samme damene her inne ødelegger stemningen i alle blogger med sin "fantastiske interne humor". Da også inkludert den skjeggete groupien.
  110. Libben 08:36 07/08/12
    Draummen: vil du ha et godt eksempel på hva som virkelig er negativt her inne så er det bare å lese den rett over her.
  111. Dumogdeilig Dumogdeilig 16:03 07/08/12
    Synd du er opptatt Libben jeg føler for å hoppe på deg i ren ekstase.
    Beklager Draummenome.................. du er på glattisen selv om din mening er oppriktig og muligens riktig. Du kommer til å skli og slå deg hardt når du oppdager at du er selv akkurat som oss andre, fordømmende , brutal og av og til snill og positiv. Du er bare et menneske som oss andre.
  112. DraummenOmErato DraummenOmErato 16:37 07/08/12
    Det handler ikke om å alltid ha rett, det handler om å vise hensyn.

    Må si det er skremmende når prøve å vise hensyn, men noen ganger feile, blir sett på som større feil enn å aldri vise hensyn.
  113. Dumogdeilig Dumogdeilig 17:10 07/08/12
    Vise hensyn ? Hvem er dommeren over hvem som viser og hvem som prøver å vise hensyn ?
    Det er det som er saken her inne, nemlig det med at vi står oss selv nærmest. Ingen andre enn oss selv vet hva det vi skriver egentlig betyr. Det er ikke alltid riktig det vi tyder utifra andres skrblerier . Vi bedømmer utsagnene etter hva vi tror vi kan forvente og noen ganger kan det være feil.
    Det hjelper lite å slå ihjel den som slo først. Vi blir ikke bedre mennesker av å mobbe mobberen, eller ?
    Bare så det er sagt så mener ikke jeg at verken fruppa eller draummenome er mobbere det er bare satt helt på spissen at den ene gjerningen ikke er bedre enn den andre selv om vi tror vi gjør det i beste mening.

  114. Dumogdeilig Dumogdeilig 17:11 07/08/12
    Over til noe helt annet. Det er da godt at vi er forskjellige og det er godt noen er mere kranglete enn andre. Det skjer jo noe her inne til en forandring.
  115. DraummenOmErato DraummenOmErato 17:31 07/08/12
    Egentlig er frodig.no dommer, men normene for hvordan rett oppførsel er her inne, lages av brukerene.

    Nei, ingen andre enn oss selv hva det vi skriver egentlig betyr, men man er også selv ansvarlig for hvordan man presenterer seg. Hvis man alltid utrykker seg på en måte som støter andre, så må man regne med at andres inntrykk av deg blir tilsvarende.

    Personlig er jeg ikke kristen, så "vend det andre kinnet til"-tanken mentaliteten. Jeg setter gjerne på plass en mobber, hvis det gjør at mobberen går stillere i dørene neste runde
  116. volvomann 14:10 22/11/12
    Dette var virkelig et bra innlegg. Hvorfor sitte der å være sur å bitter når det finnes så mye godt der ute. Smil forlenger som sagt livet så da er det jo bare å sette igang.

    Og jeg er sikker på at smiler en så kommer det alltid et smil tilbake:)
  117. comfortly 01:25 23/11/12
    Etter å ha lest denne bloggsjargonen sitter jeg igjen med denne fornemmelsen:

    Libben = Fruppa = Dumogdeilig er en og samme person...justsaying!
  118. Libben 17:46 23/11/12
    Kult. Jeg er jevnlig på treff og snakker med meg selv :-D
  119. caramba 17:48 23/11/12
    Det comfortly egentlig sier, er at Libben og Fruppa er dumme og deilige :oD
  120. Libben 17:54 23/11/12
    Fritt for å være den dumme!
  121. Tine 19:56 23/11/12
    Jøss, den teorien må nok comfortly revurdere. Dagens beste :-)
  122. comfortly 21:25 23/11/12
    Du må ikke kommentere på begreper du ikke forstår deg på, Tine...eller kan jeg kalle deg Kristine som jeg FORNEMMER er ditt døpenavn??
  123. MissPinky MissPinky 22:28 23/11/12
    woho, konspirasjonsteorier, ikkeno er bedre på en freddagskveld etter en uke med venteost!

    Jeg fornemmer at comfortly er en gammel kjenning siden han navngir folk. Vet du hva jeg heter også? :o)
  124. Libben 23:01 23/11/12
    Pinky: Er ikke du også meg? Har begynt å få så mange personligheter at det eneste jeg lurer på er hvilken som er den virkelige meg, oss, jeg, vi... *fårvirret*
  125. MissPinky MissPinky 23:03 23/11/12
    sannsynligvis er jeg det, du (jeg?) snakker jo tidvis om rosa tyll og tights...
  126. comfortly 23:51 23/11/12
    Jeg fornemmer at du bekrefter mine tidligere fornemmelser når du fornemmer på den måten i din kommentar.
  127. Libben 00:11 24/11/12
    Jeg fornemmer en kløe i rumpa mi, men siden jeg kun er en imaginær personlighet tilhørende et annet menneske så er vel den fornemmelsen omtrent like virkelig og treffende som comfortly sine.
  128. comfortly 00:41 24/11/12
    Synes du har gjort en god figur(er) her jeg...å en rumpekløfornemmelse kan fort være et tegn på et sårt behov, sent en fredagskveld?
  129. Libben 01:05 24/11/12
    Såeh... Fiktiv skaphomse/transe med akutt rævkløe? Bare være sikker på at jeg får med meg den korrekte foremmelsen for hver personlighet.
  130. m76 02:51 24/01/14
    Så bra skrevet og du kan jo lese min også. så vil du være ganske enig ;)
Skriv en kommentar:

Du må være logget inn for å skrive en kommentar.

Hopp over innlogging - Til hovedinnhold - Topp

Logg inn

Logg inn

Registrer deg

Hopp over seksjon - Til hovedinnhold - Topp

Topp