Apr 14

et brev til potensielle "beundrere": hva innebærer den feite kroppen min for deg?

34 kommentarer 2013 kl. 12:01 skrevet av 8tall

Jeg kom over dette åpne brevet for en stund siden, og syntes det var ordentlig interessant. Det har tatt meg og Google en stund å oversette det, men nå er det gjort og jeg kan dele det med  dere.

Jeg har hatt lyst til å skrive en slags respons til den Village Voice artikkelen om "Fat Admirers" fra forrige uke (utover mitt første inntrykk innlegg), men hver gang jeg setter meg ned for å skrive om dens mange problemer, eller om representasjoner av feit seksualitet generelt (og hvor denne artikkelen spesielt passer inn), er det helt blankt. Så i stedet for å ta denne artikkelen spesielt, vil jeg gjerne dele noen tanker med deg om den feite kroppen min og hva det betyr å være gjenstand for noens begjær, i form av et brev.

Kjære potensielle sex partner!

Hei! Jeg heter Margitte, og jeg er feit. Jeg er, selvfølgelig, mer enn *bare* ei feit jente. Og selv om min identitet som "feit" (et ord jeg bevisst gjør krav på av politiske og personlige grunner) er en meget viktig del av min levde erfaring, er jeg sikker på at de tingene som er mest interessante ved meg eksisterer der mine (mange, foranderlige) identiteter møter hverandre. Du burde vite det også.

Jeg bryr meg ikke noe særlig om hvorfor eller hvordan jeg fanget oppmerksomheten din. Du har kanskje en ting for blondiner, eller personer med litt skjeve tenner, eller personer som har en latter som høres ut som tusen tallerkener som knuses. Eller kanskje det er fordi du liker kroppen min. Jeg ville absolutt ikke klandre deg, det er en ganske rå kropp.

Hvis det er kroppen min som tiltrekker deg - hvis det spesielt er fettet mitt - så må du forstå at jeg kan være mistenksom i begynnelsen. Dette er ikke fordi jeg ikke tror noen kan ha lyst på en feit kropp: Jeg har hatt massevis av sex, med folk i alle størrelser, og jeg vet at jeg er pokker så attråverdig. Men jeg vet også at noen ganger, fordi kvinner som meg er lært opp til å ha visse (negative) følelser rundt sine feite kropper, blir feite kvinner sett på som "lett bytte". Noen (idiotiske, stygge, ufølsomme) folk tror at, fordi vi føler skam over kroppene våre, er det mer sannsynlig at vi 1) blir takknemlige for deres seksuelle oppmerksomhet og 2) kommer til å ha sex med dem. Disse menneskene er seksuelle rovdyr. Hvis du er denne personen, vær så vennlig å dra til hælvete.

Hvis du er tiltrukket av den feite kroppen min fordi du har en seksuell preferanse for feite kropper, kult. Men la oss snakke om det et øyeblikk.

Jeg er ikke egentlig interessert i "historien" om hvorfor du tror du har denne preferansen (en mann i VV artikkelen sier han liker feite kvinner fordi de er som gigantiske bryster, mens en annen sa han innså at han elsket feite jenter da han satte seg ved siden av ei på bussen og fikk stå). Vi har alle våre seksuelle preferanser, "kinks," og fetisjer. Jeg tror at forsøk på å identifisere hvor de kommer fra vanligvis er forankret i ideer om avvikende seksualitet som feil og dårlig og ikke OK (og ja, hvis du er en ikke-feit person som er tiltrukket av feite mennesker, er seksualiteten din ansett som avvikende). Jeg tror disse tanke øvelsene er uproduktive, og som regel bare ender opp med å ytterligere demonisere ikke-normativ seksualitet.

Men jeg trenger å vite noe, og det er veldig viktig: hva innebærer min feite kropp for deg?

Fett innebærer forskjellige ting for forskjellige mennesker, men de kulturelle antakelsene om feite mennesker [at vi er "late, uattraktive, uten selvtillit og viljestyrke, [og er] sosialt ukyndige og intellektuelt trege" (Blaine & McElroy, 2002, s. 352)] gjennomsyrer vår eksistens: og disse holdningene er vanskelig å unnslippe. Men hvis du, som jeg, tror disse tingene er bare tull, så bra for deg! Sjansen din for at jeg skal returnere din interesse er allerede mye mer sannsynlig.

MEN: hvis, av en eller annen grunn, kroppen min representerer en større idé for deg, eller hvis du tror den sier noe om min livsstil eller hvor god jeg er på oral sex, kan du også dra til hælvete. Hvis du liker kroppen min fordi du tror den representerer en slags seksuelt spennende mangel på kontroll, en slags voldsom seksuell hunger, vil jeg virkelig at du skal bruke et øyeblikk på å undersøke hvor den idéen kommer fra. Fordi feite mennesker blir vurdert til å mangle selvkontroll (en egenskap som er dypt verdsatt i vårt samfunn), og fordi de fleste mennesker tilbringer majoriteten av sitt liv med å nøysomt ivareta kroppene sine slik at de retter seg etter nevnte "kontrollerte kropp", kan feite kropper noen ganger bli fetisjisert som overdrevne, ukontrollerbare. Og dette kan være pirrende for noen mennesker. (Anekdotisk digresjon: den fullstendig hekta body builder'en som utelukkende går ut med feite mennesker? Jeg tror dette på en måte er det som foregår her.) Men jeg vil ikke at TANKEN på kroppen min som en representasjon for noe (som "mangel på kontroll") skal være grunnen til at du er tiltrukket av meg. Hvis dette er tilfellet: vel, du vet hva greia er nå.

Jeg synes det er helt legitimt å ha en seksuell preferanse for feite kropper. Hvis det er deg, kult. Bare ikke anta at min kropp betyr noen ting spesielt. Ikke anta at min tjukkhet forutbestemmer noe om meg, eller om et potensielt forhold til meg. IKKE anta at du gjør meg en tjeneste ved å vise interesse for meg.

Hvis du kan gjøre alt dette - og av hensyn til potensielle heite, sexy morostunder, håper jeg du kan - så skal jeg ikke gjøre meg opp noen antakelser om deg og din interesse for den feite kroppen min.

Jeg mener, det er rettferdig, ikke sant?

Vennlig hilsen

Margitte

Permanent lenke

Kommentarer:

  1. MissPinky MissPinky 12:19 14/04/13
    se der ja, det er ikke bare her på frodige damene er "negative" til fatfuckers, og ikke ønsker å bli objektifisert...

    Bra tekst, den summerer opp det meste, og måtte den bli lest og forstått.
    (noe jeg i grunn tviler på...)
  2. Silfen Silfen 12:20 14/04/13
    Nemlig.
  3. mariadm mariadm 12:26 14/04/13
    Nå ble jeg glad. Er det lov å håpe at noen av mannfolkene her tar dette til ettertanke og faktisk LÆRER noe av det?
  4. erteberta erteberta 13:10 14/04/13
    "thumbs up" :) Bra skrevet!
  5. Silfen Silfen 13:14 14/04/13
    Det er greit å lese den VV-artikkelen også, som det lenkes til øverst i innlegget.
  6. Rasberry 14:30 14/04/13
    Herlig :)

  7. Rasberry 14:30 14/04/13
    Herlig :)

  8. Anne71 Anne71 14:50 14/04/13
    Supert! Denne burde stå øverst på blogglista eller linkes til i "regler for bruk av Frodig". Litt som reglene i FB-grupper.

    @mariadm: Det er lov å håpe...
  9. mariadm mariadm 15:43 14/04/13
    @Anne71: Håpet er lysegrønt, er det ikke det man sier?
  10. Bjarthe Bjarthe 16:57 14/04/13
    Etterspør en artikkel til fra den samme Margitte om hvilken betydning hun tror / ønsker hennes tankegang skal ha for en potensiell beundrer / kjæreste, hvis hun ønsker en slik, altså ...
  11. delideluca delideluca 17:24 14/04/13
    Det som er skrevet er forståelig, det jeg ikke skjønner er da at dere overvektige ikke protesterer når folk lager tv programmer som når langt flere enn de få som leser et slikt innlegg som over her. Så reklame for et slankeprogram med Kari J..................... Det er der en kvinne som gråter og hennes kjæreste sier han vil gifte seg med henne når han kan bære henne over dørstokken. Kvinnen gråter enda litt til og sier gråtkvalt at det er klart hun er takknemmlig ovenfor denne mannen som tross alt har holdt ut med henne selv om hun er feit. Holdt ut ?
    Hvorfor protesterer dere ikke mot slike utsagn i stedet for å skrive side opp og side ned om temaet her inne hvor omtrent ingen leser deres mening.
    Skrik, si i fra og vis deres menneskeverd, ikke gå rundt å godta at folk forventer at dere skal være takknemlig for all oppmerksomhet dere måtte få på deres vei.
    Skriver man her inne blir man slettet og det av den grunn at dere tror jeg som mann er ute etter kvalme, jeg er ikke det, jeg vil bare at dere skal se deres egen verdi som mennesker, ikke kreve en ekstra verdi på grunn av fedme som noen her inne tror de fortjener men aldri kommer til å få. Oppdag deres mennskeverd og si i fra der det er nødvendig som når en tv kanal bygger oppunder tanker om at feite må ta det som byr seg, på grunn av utsagn fra en hjernedød feit kvinne som ikke kjenner sin egen verdi. Dette er i beste sendetid og når så mange, protester på det og slutt og sutre her inne hvor ingen bryr seg.
  12. 8tall 8tall 18:06 14/04/13
    Så bra at dere likte den, damer!

    Forsto ikke egentlig hva du mener jeg, Bjarthe. Kan du være litt klarere?

    @delideluca Nei, alvorlig talt! Hun som skrev denne artikkelen er en Kroppsaksept aktivist. Hun, og jeg, er to av mange i en grasrot bevegelse som på mange, mange forskjellige måter prøver å skape et samfunn hvor folk ikke blir behandlet dårligere fordi kroppen deres ser ut på den ene eller den andre måten. (Dette er en utrolig begrenset beskrivelse av hva kroppsaksept aktivister står for.)
    Det er ikke opp til deg å fortelle folk hvordan de skal bruke sin egen tid. Dette innlegget ble skrevet fordi dette er et legitimt problem mange feite kvinner møter. Og det ble lagt ut her inne fordi dette er en BBW/BHM dating side, og dermed er et utrolig relevant fora for dette innlegget, noe man vel skulle tro sier seg selv. Det at dette innlegget ble skrevet og lagt ut har ingen påvirkning på om noen protesterer mot fæle, tjukkas-hatende TV programmer eller ikke. - Når vi er inne på det: Du får det til å høres enkelt ut å nå frem med en slik protest. Det er det ikke. Og hvis målet ikke bare er å tiltrekke seg oppmerksomhet, men også å få gjenhør for det man sier, er det enda vanskeligere. -
    "Skrik, si i fra og vis deres menneskeverd, ikke gå rundt å godta at folk forventer at dere skal være takknemlig for all oppmerksomhet dere måtte få på deres vei," sier du. Tydeligvis la du ikke merke til det, men det var akkurat det dette innlegget gjorde. At du ikke synes det blir gjort på riktig sted bryr jeg meg egentlig fint lite om.
  13. caramba 18:10 14/04/13
    Folk må da få men e hva de vil om seg selv, sitt fett, andre, og deres fett. Selv om jeg ikke er enid i andres meninger, så har jeg ingen plikt til å protestere mot de. Man velger sine kamper ;o)

    Jeg er for tiden i USA, fatadmires må¨jo virkelig kose seg her borte. Ikke noe rart heller, ALT som serveres her borte er stappa med sukker og fett, men man får gjerne "zero calories sweetner" til kaffen :op

    Amerikanere er forresten ganske dumme, og veldig høylytte :op
  14. Skrue52 Skrue52 18:44 14/04/13
    Artikkelen peker sikkert på ting som til tider kan vere en dypere refleksjon hos dem det angår. Men det er et stykke fra det å si og tenke dette til hvordan det skal fungere i praksis.

    Men det som skrives tas ut fra en grobunn av mistenksomhet og vil fungere bare som en advarsel uten en mekanisme for å faktisk avdekke hva som ligger i kortene når to mennesker møtes.

    Den dagen man treffer et menneske som er så gjennomsyret i hodet av mistenksomhet slik som er fremstilt i denne artikkelen, så vil jeg si at man driver seg selv ut i en ensom tilværelse og begge blir tapere.

    Dette faller litt inn i rekken med negativitet og krasshet som var nevnt i en annen blogg. Det er en gruppe her inne som tydelig har for mye magesyre. Dem vil med rimelig stor sikkerhet forbli enslige.

  15. mariadm mariadm 19:28 14/04/13
    En ting er å være kronisk mistenksom og negativ til alt og alle. Det er ganske trist. Men likevel synes jeg man burde tenke over hvordan man henvender seg til andre mennesker, uansett hvor sårbare eller nærtakende disse måtte være eller ikke være. Er det for mye å be om å bli behandlet med respekt, uansett utseende?
  16. Exclusive 11:52 15/04/13

    Flere forskningsstudier viser at lykken ikke er proposjonal med skjønnhetsidialer.


    "Slankekrigen" og alle de lykkelige Før/Etter deltagerene der. Og om man glemmer fettet et øyeblikk, men ser på helseeffekten så er den enorm. Folk med livsstilssykdommer på nivå med Death Row. Både fysisk og mental. Det folk snakker om er jo "å bli en bedre person". Og etter å ha tatt tak i emosjonelle ting de har slitt med hele livet, så kommer effekten.

    Ikke alle tynne løper maraton, ikke alle tynne føler seg vellykket. Ikke alle tynne er friske. Ikke alle tynne lever i perfekte forhold. Ramse ramse.

    Hadde det KUN vært snakk om ytre tiltrekningskraft, så hadde mange vært borte fra Frodig for lenge siden tror jeg. For den siste og viktigste biten vil alltid være kjemi.

    Om vi selv definerer oss som: "Hu feite" så er det den merkelappen vi setter på oss selv, og det vi utstråler. Nettet er visuelt og vil alltid være det, rl er heldigvis annerledes.
    Om vi bestemmer oss for å signalisere karaktertrekkene som feks verbal, sterk, dyktig i ditt og datt, da sender vi andre signaler, og vil tiltrekke oss andre type folk også.

    Ang Kari J... så håper jeg noen snart spanderer et psykologikurs på henne, for det er ganske patetisk å se hvordan hun får harselere med vektslitere på spalteplass gang etter gang. Akkurat som om BMI XL ikke har nok dårlig samvittighet for ikke å tilfredstille samfunnsidealene allerede, så skal denne damen tillates å kjefte på folk i full offentlighet.
    Hun har nok sett for mange amerkianske tv program der folk kjeftes slanke.

    Så veldig enig med siste taler, Mariadm, respekt uansett utseende.
  17. 8tall 8tall 13:04 15/04/13
    @Skrue52 "Den dagen man treffer et menneske som er så gjennomsyret i hodet av mistenksomhet slik som er fremstilt i denne artikkelen, så vil jeg si at man driver seg selv ut i en ensom tilværelse og begge blir tapere." Vel, såvidt jeg vet er denne dama den ene delen av et lykkelig og velfungerende samboerforhold.
    "Dette faller litt inn i rekken med negativitet og krasshet som var nevnt i en annen blogg. Det er en gruppe her inne som tydelig har for mye magesyre. Dem vil med rimelig stor sikkerhet forbli enslige." Tone-argumentet er som regel et malplassert argument, og dette er tilfellet her. Når vi lever i en verden hvor feite kvinner må skrive denne typen innlegg i et forsøk på å få folk til å behandle dem som fullverdige personer, er det *ikke* kvinnenes oppgave å gjøre dette på en positiv og høflig måte. Til sutt; å "true" meg med at jeg kommer til å forbli enslig er et personangrep, noe som ikke hører hjemme i en diskusjon, og er i tillegg rimelig vilt upassende.

    @mariadm Respekt og verdighet. Helt enig.

    @Exclusive Jeg er ikke sikker på om jeg fulgte alt du skrev, men jeg svarer så godt jeg kan. Angående programmer som "Slankekrigen" har jeg sett en sporadisk episode her og der, men jeg har aldri fulgt dem gjennom en sesong. Mye fordi jeg mener den typen programmer i stor grad er en modernisering av såkalte "freak shows"; kom og stirr på VERDENS FEITESE DAME! Men i de episodene jeg har sett har det ikke slått meg at det handler om deltagernes emosjonelle helse? Jeg håper dypt og inderlig at alle tidligere deltakere på slike programmer er og forblir lykkelige i alle sine dager. Men siden programmene ukritisk, som du kommenterer, blander sammen det å gå ned i vekt med å bli en bedre person, og siden vi vet at ca 95 % av alle som går ned (over 4,5-9kg) fem år senere vil være like store som de var før de begynte, så har jeg mine sterke tvil.
    Nå vet jeg ikke om du inkluderte meg og/eller hun som skrev dette innlegget når du prater om folk som definerer seg som "hu feite," men i tilfelle du gjorde det har jeg lyst til å være litt spesifikk angående et par ting. "Feit" er et ord som har mange negative assosiasjoner, men i bunn og grunn er det kun et adjektiv på samme måte som "høy," "lav" og "slank" er det. For folk som meg og hun som skrev denne artikkelen betyr IKKE det at vi identifiserer oss som feite, at vi ser på dette som noe negativt. Tvert imot er det et viktig steg i retning av å akseptere oss selv som de feite, flotte damene vi er, og personlig kan jeg love at utstrålingen min ble mye mer positiv etter at jeg aksepterte at jeg *er* feit, og at det er helt OK. Hvis dette var uklart, eller du har lyst til å lese mer om dette, kan du gå hit http://www.musingsfromthesoapbox.blogspot.no/2012/07/ja-jeg-sa-feit.html .
  18. Skrue52 Skrue52 08:35 16/04/13
    Hele artikkelen koker ned til noen få esensielle linjer på slutten. Sitat:
    **********************'
    Jeg synes det er helt legitimt å ha en seksuell preferanse for feite kropper. Hvis det er deg, kult.
    - Bare ikke anta at min kropp betyr noen ting spesielt.
    - Ikke anta at min tjukkhet forutbestemmer noe om meg, eller om et potensielt forhold til meg.
    - IKKE anta at du gjør meg en tjeneste ved å vise interesse for meg.

    Hvis du kan gjøre alt dette - og av hensyn til potensielle heite, sexy morostunder, håper jeg du
    kan - så skal jeg ikke gjøre meg opp noen antakelser om deg og din interesse for den feite kroppen min.

    Jeg mener, det er rettferdig, ikke sant?

    Vennlig hilsen

    Margitte
    ********************************************
    Når magesyra trår til og det er desse "antakelsene" som skal settes på prøve at man legger egget. Derfor er bare artikkelen bare en opplysende advarsel om hva som tenkes rundt forbi og det er greit nok, men det finnes ingen mekanismer annet en magefølelse for å avdekke hva som 'antas' i hodet til noen.

    Velger man å spre om seg med negativ mistenksomhet fordi man 'antar' en hel masse greier, så blir jo begge tapere tilslutt og den som legger føringene er den som blir forlatt, og så sitter vedkommende og mugger etterpå.

    Faktisk så kan man si at dama i artikkelen har skjønt det, fordi hu ballanserer sikkert magefølelsen for hva hu skal si og ikke si og er klar over hva mistenkligjøring fører til av negative føringer. Det er verre med dem som ikke har skjønt det...........
  19. Silfen Silfen 12:24 16/04/13
    Her inne antar man ikke en dritt. Man vet.
  20. Skrue52 Skrue52 19:15 16/04/13
    Med den uttalelsen så kommer vi til det etterlengtede poenget..............

    Da har du i enhver situasjon "forutintatt en holdning" og oppfører deg deretter.
    Hodet er gjennomsyret av mistenksomhet og magesyra et faktum, noe som preger deg i alt du sier og gjør.
  21. Silfen Silfen 19:56 16/04/13
    Tull. Jeg VET, fordi det alltid er slik, fullstendig uavhengig av hva jeg sier.

    At du benekter fakta gjør deg bare til en til av messende tullinger som ikke evner å innse sin egen arts begrensning.
  22. Skrue52 Skrue52 20:37 16/04/13
    Javel..........du har virkelig skjønt mye.........

    Det er faktisk ingen som benekter noen ting. Man tar essensen i det som stod i artikkelen og konkluderer med at dama har skjønt endel ting her i livet.

    Men det dama ikke sier noe om er hvordan man skal omsette alle desse nedskrevne
    tankene til den virkelige verden uten å samtidig fremstå som mistenksom, muggete og gjennomsyret og negativ..........les nøye........to ganger......."det er det det dreier seg om i det jeg skriver".

    Men det var godt at du klarte å sette tingene på plass........for du har virkelig liksom funnet oppskriften skjønner jeg.

    Jeg anbefaler etpar glass Nycomed............
  23. 8tall 8tall 23:13 16/04/13
    @Skrue52 Det virker som om det er noe som ikke har sunket helt inn hos deg og et par andre her. Det hun sier, er at hvis du tenker på kroppen min og antar disse tingene (og ikke er i stand til å ta tak i disse tankene og følelsene og endre dem), så hold deg til helvete unna meg. Hun har påpekt en del ting som kan hjelpe folk til å ta tak i disse tingene, men hvis noen ikke er villige til/ikke er i stand til å ta tak i dette, ikke er i stand til å se på kroppen hennes og ikke se den som en representasjon for noe annet enn kroppen til et medmenneske, så er hun ikke interessert i å ha dem som sex partnere.

    Dette er ikke en guide for å unngå denne typen mennesker.Til en viss grad er innlegget skrevet for å hjelpe folk til å tenke tanker som de kanskje vanligvis ikke tenker. Men det dominerende temaet her er en uttalelse om hva slags folk hun ikke er interesssert i å ha i senga. Hvordan hun lever ut disse prinsippene har jeg ingen forutsetning for å si noe om. Man kunne jo håpe at de dette gjelder hadde sett en slik uttalelse og respektert grensene hennes nok til ikke å prøve å få henne i senga, men det virker som om det er konsensus om at det er en urealistisk ønskedrøm.
  24. Skrue52 Skrue52 03:26 17/04/13
    Joda......dette har sunket inn, for jeg har sitert hu på alle desse tingene og forstått det. Derfor er det lurt og lese ting kanskje både 2 og 3 ganger.

    Men jeg går det skrittet videre (igjen) og spør hvordan noe slikt skal omsettes i praksis. Da sier du også selv at dette hverken er en guide til å unngå slike mennesker, ei heller hvordan hu lever etter desse prinsippene selv.

    Så hva blir da det praktiske resultatet.........(det er jo der det svikter i svarene hos dere).

    1: Jo, alle dem/dere som har klappet hurra og tatt bølgen for dette innlegget har bare fått enda mere negativt og tenke på. Hvordan det påvirker dere er nok svært individuelt. Men ref. tidligere artikkel om negativitet og slikt.......mange av dere har fått en stor nok dose allerede.

    2: For å illustrere et fjærnt tenkt tall, så er det kanskje 0,000000000000000001% av jorden mannlige befolkning som leser dette, og dem som har lest noe slikt vil helst er blitt enda mere oppmerksom på å "ikke ville møte dem (Ref.1)" som er påvirket i hodet til å mistenkliggjøre hensikten med møtet.

    3: Hvordan skal da du/dere individuelt publisere desse grensene, eller skal alle overvektige over natta bli strøket over en kam, og så skal man si at desse tankene til hu dama gjelder for alle ?

    Jeg tror du treffer spikeren på hodet i siste linje når du sier det er konsensus om at det er en urealistisk ønskedrøm. Men jeg tror heller ikke det er flertallet av fyldige mennesker som går rundt til daglig og føler på desse tingene. Dem fleste er nok der at hverdagen går opp og ned, så blir hvert møte eller forhold et spørsmål om ting naturligt tar en positiv eller negatïv vending ettersom hvor høyt man legger intensjonene eller lista selv.

    Men en ting er iallefall sikkert. Dem som har mugnet og har for mye magesyre, dem holder man seg langt unna. Man går ikke frivilligt på en mine vist man kan unngå det.
  25. MissPinky MissPinky 12:12 17/04/13
    det hele koker ned til respekt.
    Enten har man respekt for andres meninger og følelser (enten man er enig/forstår dem eller ikke) eller så har man det ikke. Og har mannen det ikke, så er han ikke velkommen i damens seng.
  26. Skrue52 Skrue52 15:37 17/04/13
    Det er helt riktigt. Så enkelt er det.....og heldigvis så slår
    det begge veier også, for tro ikke at ikke en mann også vil
    forlange respekt. Dette er jo ikke en enveis sak.

    Er damen respektløs og tydelig mistenker mannen for mange ymse
    antagelser, så er det bare og finne sokkene og forsvinne, eller
    helst ikke ta bryet med å gå opp i den sengen. Da trenger noen
    mere Nyco pulver isteden.

    Slik har det alltid vært, og slik vil det med stor sannsynlighet
    fortsette og være også, så får hver enkelt justere magesyra
    i forhold til hva fokus man ønsker å ha.
  27. 8tall 8tall 16:02 17/04/13
    @Skrue52 Ja, det er selvfølgelig utrolig merkelig at jeg er litt forvirret over om du har tatt inn over deg det som faktisk har stått, når fokuset i alle kommentarene dine har vært på noe annet.

    1. Tror du at om noen ikke hadde skrevet ned disse tankene så hadde de ikke vært der? Du tror ikke muligens at det som er negativt er å oppleve å bli behandlet på denne måten, og ikke å lese om det? Nå skal jeg ikke snakke for andre her, men det virker ganske naturlig at de som har "klappet hurra og tatt bølgen" (hvor nedlatende er det mulig å være?!) for dette innlegget har kjent seg igjen, ikke blitt utsatt for noe for første gang.

    2. Hvis vi følger din logikk kan vi bare slutte å legge ut innlegg i det hele tatt, for det er en utrolig liten del av verdens befolkning som kommer til å lese det. Her inne på frodig er folk enten lubne eller feite selv, og/eller føler seg tiltrukket av lubne og feite mennesker, og det ER en ganske stor sannsynlighet for at en del av menneskene her inne kommer til å lese det, noe som var målet mitt. Og de som leser dette innlegget og ender opp med ikke å ville møte den som har lagt det ut eller de som har uttrykt seg positivt til den, er folk det er like så greit å holde seg unna. "[...] påvirket i hodet til å mistenkliggjøre hensikten med møtet." Jeg vet da søren hvordan jeg skal respondere til dette, jeg. Bøker, artikler og innlegg blir (veldig enkelt sagt) skrevet for å spre ideer, historier eller budskap. Vi blir alle påvirket i hodet av det vi leser, men det er opp til oss selv å gjøre oss opp meninger rundt det vi leser. Vi gjør oss opp disse meningene på bakgrunn av vår egen kunnskap, erfaringer og personlighet. Å underforstått påstå at folk kommer til å lese dette innlegget og kun ha dette innlegget som grunnlag for evt. å bli mistenksomme er latterlig.

    3. Personlig hadde jeg syntes det var naturlig å gå ut ifra at alle ønsker å bli sett på som mer enn en representasjon for en ide, og dette innlegget er jo dels ment til å få folk som har disse tankene til å ta tak i holdningene sine. Men hvis du vil være åpen for at folk synes det er helt OK å bli sett på på denne måten, er det et tips å see på hvem som uttrykker seg enige i dette.

    En annen ting er også sikkert, de som leser dette innlegget og mener alle som sier seg enig disse tingene er mugne og har for mye magesyre, de bør man holde seg langt unna. Man går ikke frivillig på en mine hvis man kan unngå det.
  28. Skrue52 Skrue52 17:47 17/04/13
    Joda, jeg skjønner alt det du sier.

    Men for n'te gang og n'te gangog n'te gang så etterlyser jeg hvordan et slik innlegg i praksis skal påvirke eller gjennomføres hos en kvinne eller en mann i dette selskapet, for det å legge ut en slik artikkel skal vel ha en misjon ?..........eller er det for morro skyld ?

    a) Skal det vere litratur til ettertanke hos menn ?
    b) Skal det vere litratur til å påvirke måten en mann snakker til en kvinne ?
    c) Skal det påvirke måten en kvinne snakker til en mann ?
    d) Skal det påvirke måten kvinner omtaler menn (nå begynner det å bli intressant, for her svis det mye negativ magesyre.......)
    e) Skal det påvirke måten menn omtaler kvinner på ?
    f) Hvordan skal dere kunne sjekke om en mann likevel "antar" alt dette som er skrevet ?Skal det gjøres før man hopper i køya, eller etterpå, eller om 1-uke, 2-uker ?
    g) Er det magefølelsen som skal avgjøre hva som er 'antagelsene' hos vedkommende ?
    h) Hva vist det viser seg at en mann opplever at enkelte fyldige damer har bedre kvaliteter i senga en andre. Skal man da bli jekket ned og ikke ha lov og tenke dem tankene ?.....eller kan man tenke dem og ikke si dem.....eller er det bare at man ikke skal anta dem ?
    j) Hva om noen kvinner liker å få et komplimang om at dem er gode og suge. Skal man bare tenke det når det gjelder overvektige, men ha lov og si det om det var slanke ?
    Er det det bare at vi ikke skal 'anta' noen ting, og så er alt greit ?
    i) ..............
    j)...............og slik kan man fortsette.

    Hva er det som skal vere den store revolusjonen som man ikke har hatt før i siste hundre år ?.........ver venlig å dra igang et "hva gjorde denne artikkelen med meg, og hvordan har jeg fått det etterpå. Hva gjorde jeg" ..........Det er det jeg etterlyser !

    Og vist det er så enkelt som at som vi menn får oss T-skjorter med en påskrift "Vi antar ingenting", så er vi jo løst alle kvinners problemer rundt dette.

    Faktisk så tror jeg fremdeles på at folk flest hopper i køya uten å ha hodet fult av alt dette, og at det fremdeles er rimelig grad av gjensidig respekt og kjemi som gjelder, men jeg forstår gråsonen der noen kan ha skjerpede tanker som går på selvfølelse og at man skal respektere det. Det er jo bare naturligt.
  29. Silfen Silfen 18:31 17/04/13
    Litteratur.
  30. Frodigemay Frodigemay 19:15 17/04/13
    Hadde jeg eller noen av de andre damene her inne skrevet slik på sin profil, må jeg ærlig innrømme (hvis jeg mot all formodning , hadde vert en mann ) sprunget som om jeg hadde fanden i helerne. Å overanalysere og mistenkeliggjøre hva folk (les: menn) tenker og føler og sier til enhver tid må være fryktelig slitsomt OG IKkE MINST AVTENNENDE . Ikke noe er så avtennende som en mann eller dame med slike holdninger. Vi har alle våre seksuelle preferanser også i forhold til kropp, utseende og måte å være på. SO WHAT ?

    Hva gjør det om menn finner kroppen min tiltrekkende FORDI jeg er overvektig, ikke TILTROSS for det. Jeg vil heller ha en mann som tenner på meg, nettopp fordi jeg er tykk, frisinnet og frigjort og ike minst STOLT AV den jeg er !
  31. Libben 19:34 17/04/13
    Poenget er ikke at noen finner en tiltrekkende TIL TROSS for at man er overvektig, men TIL TROSS for at man har en personlighet og et indre liv og vesen.

    Kort fortalt: "Hun var pen og jeg kunne tenkt meg å bli kjent med henne/forføre henne/få henne til sengs." kontra "Hun var fin og feit så hun er som alle feite flink til å suge og legger seg på rygg bare jeg kaller a sexy."
  32. Skrue52 Skrue52 23:16 17/04/13
    Den ene setningen har man lov og tenke, og den andre har man ikke lov og anta. Hvor langt inn i hodet til noen er man villig til å gå for å finne ut av det.

    Hva så med den dama som både ser frem til å knulle og suge og gir blaffen i hva antagelser som motparten måtte ha ?
    Skal vi menn ha 2 oppskrifter på hva vi kan si og tenke avhengig om dama er tykk eller tynn ?

    Har man foresten noen gang sett noen kontra innlegg fra menn til damer der dem skriver: Ikke "ANTA" at jeg skal spandere middag m/vin, teaterbilett, 6 drinker, ferie på høyfjelshotel og cruse for å gidde å ha sex med deg. Da kan du dra til helvete. Men vist du virkelig setter pris på at jeg jeg gjør det, så er du velkommen i halmen etterpå. Bare ikke ANTA det.

    Mener dere at en slik introduksjon til et menneske setter virkelig fart i sexlivet og løfter lystnivået til uante høyder..................?

    Synes det var godt sagt det med å overanalysere og mistenkligjøre. Det blir det iallefall ikke noe respekt av. Heller det motsatte.

    Jeg har tro på respekt og sunn fornuft, og at dem tiltrekninger eller lyster som har bringet folk sammen i halmen til alle tider fungerer best. I dem fleste tilfeller så er det ingen tapere på det, for begge gir og tar. Der er når man begynner og komplisere det at det skapes merkelige settinger, og da går man fort på en mine, og man løper som fanden når magesyra renner over.
  33. 8tall 8tall 16:09 18/04/13
    @Skrue52 Angående den siste kommentaren som var direkte rettet til meg: Jeg har forstått at det er det du etterlyser, ja. Jeg derimot har ikke uttrykt noen interesse for det. Så det jeg ikke forstår er hva det er som har fått deg til å tro at jeg kommer til å dra i gang noe som helst fordi *du* er interessert i det.

    @Libben Jeg skriver flere avsnitt, og du bruker fire setninger. Litt misunnelig på den evnen der, du.
  34. Libben 18:55 18/04/13
    Jeg vet det er en eller annen god vits om at menn blir fortere ferdig enn kvinner et eller annet sted her...
Skriv en kommentar:

Du må være logget inn for å skrive en kommentar.

Hopp over innlogging - Til hovedinnhold - Topp

Logg inn

Logg inn

Registrer deg

Hopp over seksjon - Til hovedinnhold - Topp

Topp